Kelebihan Pra Diploma UiTM


Kelebihan Pra Diploma UiTM ialah keywords yang kedua hits di blog saya untuk hari ni selain keywords Cerita Sedih. Perkataan UiTM itu haruslah sebab saya sendiri pelajar UiTM yang kadangkala menceritakan serba sedikit tentang kehidupan saya bergelar seorang pelajar.


Memandangkan tak lama lagi sesi pendaftaran pelajar UiTM akan bermula , mungkin ada yang nak cari maklumat selanjutnya sebelum berdaftar kan? Saya faham.


Saya juga bekas pelajar Pra Diploma Perdagangan. Kampusnya terletak di Tawau , Sabah. Pernah ada yang tanya saya. Kenapa ambil Pra Diploma? Kenapa tak ambil diploma terus?


Sebenarnya saya tak sangka pun yang saya akan ditawarkan untuk sambung pengajian di UiTM sebab masa memohon tu saya cuma mencuba. Tidaklah saya meletakkan harapan yang tinggi. Dan masa tu juga , syarat kredit untuk diploma sangat tinggi. Saya tidak melepasi syarat itu.


Jadi , adik saya rekomenkan saya untuk mohon program Pra Diploma. Dan tanpa diduga , saya berjaya mendapat tawaran dari UiTM lepas keluar keputusannya.


Ramai kawan-kawan saya salah anggap dengan program yang ambil ni. Mereka ingatkan pra diploma ni diploma. Tapi sebenarnya pra diploma ni macam tiket untuk naik ke peringkat seterusnya iaitu Diploma. Atau mungkin boleh saya katakan ia sijil lah. Maaf kalau silap. Kalau lulus peperiksaan akhir pra diploma , bolehlah naik satu satu lagi level - Diploma.


Tempoh pengajian untuk pra diploma perdagangan ni ialah satu semester bersamaan 6 bulan. Tapi masa saya , tak sampai 6 bulan pun. Pejam celik , dah habis.


Pra diploma susah ke tak? Bagi saya , itu terpulang pada individu itu sendiri. Kalau ada usahanya , ada rezekinya , insyaAllah. Dia akan berjaya. Alhamdulillah , saya telah pun lulus walaupun pada mulanya saya sendiri tak yakin saya boleh lulus dengan cemerlang.


Kalau ada yang lulus , mestilah juga ada yang gagal. Memang ada antara kawan-kawan saya yang tidak berjaya dalam peperiksaan akhir tu. Saya susah nak percaya sebab ada antara mereka yang sama-sama belajar dengan saya. Ada yang berusaha habis-habisan tapi tersungkur juga. Mungkin bukan rezekinya.


Belajar di mana-mana pun , ada susahnya ada senangnya. Kadang tu terlalu susah sampai kita pun tak sanggup nak galasnya. Saya pernah alami situasi itu. Tapi semuanya sudah berlalu. Biasalah , bukan hidup namanya kalau tiada cabaran.


Berbalik kepada tajuk entri. Ini sedikit ringkasan dari saya. Kelebihan Pra Diploma UiTM. Ianya adalah tiket untuk meneruskan pengajian ke peringkat Diploma. Tempoh pengajian antara satu semester hingga dua semester. Bergantung pada keadaan.


Nasihat saya , jangan rasa rendah diri bila dapat Pra Diploma tu sedangkan kawan-kawan pula terus dapat Diploma. Mungkin kita tak bernasib baik macam mereka yang terus dapat Diploma tu. Tapi kalau ada usaha , kita boleh jadi lebih baik dari mereka.


Saya sudah pun berjaya melepasi halangan pertama (Pra Diploma) dan pada 03 Jun 2012 ini , saya akan naik ke peringkat seterusnya pula (Diploma). InsyaAllah .. Saya harap semuanya baik-baik saja nanti. Perjuangan baru bakal bermula .. Dan kepada anda , semoga berjaya!

Previous
Next Post »

272 Comments

Click here for Comments «Oldest   ‹Older   201 – 272 of 272   Newer›   Newest»
Anonymous
admin
May 30, 2013 at 6:26 PM ×

trima kc kak krna mmbri pnerangan yg jelas...sy jg pljr pra diploma d kk..5 hb ni sy jln..da dua soalan kak..msa hri pndftran nnti truz msuk asrma ka??dn mula orentasi??pastu utk pra diploma ni ssh x subjek dia??

Reply
avatar
Unknown
admin
May 30, 2013 at 8:22 PM ×

oww..ok..tq kak..blog akak mmng bes :) ..sngat mmbantu. ;)

Reply
avatar
Anonymous
admin
May 30, 2013 at 10:40 PM ×

Assalam kak. bulan jun ni sy akan mengambil ulangan spm bm sy.. Slps dpt keputusan boleh x sy mohon utk intake pra-diploma sterusnye? Mngkn dlm bulan 8 dpt tahu keputusan ulangan spm sy. Terima kasih.

Reply
avatar
Anonymous
admin
May 30, 2013 at 11:42 PM ×

Assalam , kak. Sy nk tahu bila next intake pra diploma ni ye? Boleh tak saya start mohon skrg? Boleh akak beritahu sy prosedur utk mohon/daftar utk pra-diploma ni, ye? Terima kasih =D

Reply
avatar
Anonymous
admin
May 31, 2013 at 1:29 PM ×

kalau masuk dulu baru uat bku bank nboleh tak akak ??

Reply
avatar
Unknown
admin
June 2, 2013 at 12:24 AM ×

Assalam kak. bulan jun ni sy akan mengambil ulangan spm bm sy.. Slps dpt keputusan boleh x sy mohon utk intake pra-diploma sterusnye? Mngkn dlm bulan 8 dpt tahu keputusan ulangan spm sy. Sy nk tahu bila next intake pra diploma ni ye? Boleh tak saya start mohon skrg? Boleh akak beritahu sy prosedur utk mohon/daftar utk pra-diploma ni, ye? Terima kasih =D

Reply
avatar
Unknown
admin
June 2, 2013 at 1:40 AM ×

Kepada Ahmad Bazli

waalaikumussalam dik. maaf, ada masalah sikit. komen yang adik tinggalkan dekat akak d ruangan ni tak dipaparkan pula. akak sendiri tak tahu apa masalahnya. tapi tak apa, akak jawab dekat sini ye.

biar akak paste soalan adik semula di sini.

"Assalam kak. bulan jun ni sy akan mengambil ulangan spm bm sy.. Slps dpt keputusan boleh x sy mohon utk intake pra-diploma sterusnye? Mngkn dlm bulan 8 dpt tahu keputusan ulangan spm sy. Sy nk tahu bila next intake pra diploma ni ye? Boleh tak saya start mohon skrg? Boleh akak beritahu sy prosedur utk mohon/daftar utk pra-diploma ni, ye? Terima kasih =D'

1. Boleh. tapi pastikan masa adik nak mohon tu, UiTM ada buat pengambilan ye. rasanya tahun depan akan ada pengambilan kot. maaf akak tak dapat pastikan. semoga berjaya untuk kertas ulangan ya :)

2. Macam akak nyatakan dekat jawapan no.1. Akak tak pasti bila pengambilan seterusnya. Adik kena rajin check Portal Kemasukan Pelajar k.

3. Prosedur untuk memohon program Pra Diploma ni tak susah. Adik kena dapatkan dulu borang permohonannya. Tak kiralah dari online atau pihak UiTM sendiri. Dalam borang, ada dinyatakan syarat-syarat untuk program ini. Lepas tu, adik isi borang tersebut dan hantarkan ke alamat yang dinyatakan. Sebenarnya, ada lagi prosedur lain. Seperti menyediakan dokumen-dokumen. Tapi jangan risau, semuanya sudah dinyatakan dalam borang permohonan.

4. Akak doakan semoga adik berjaya di dunia dan akhirat. Paling penting, yakin pada Allah s.w.t ye :)

Reply
avatar
Unknown
admin
June 2, 2013 at 1:41 AM ×

eh, dah muncul komen adik :D

Reply
avatar
Unknown
admin
June 2, 2013 at 1:42 AM ×

terima kasih dik :)

Reply
avatar
Anonymous
admin
June 2, 2013 at 6:08 PM ×

salam kak..maaf ye mngngu..sy nk brtnye jika akak ade thu intake yg strusnye utk pra perdagangan di uitm bile pule ye ?? sbp intke bulan jun sy dh trlepas..

Reply
avatar
Unknown
admin
June 2, 2013 at 8:06 PM ×

Waalaikumussalam. tu akak tak tahu. Luar dari bidang akak.. Tunggu tahun depan ye.. Akak rasa, ada tu..

Reply
avatar
Unknown
admin
June 3, 2013 at 10:53 AM ×

Oh lagi satu mcm mane nk tau uitm ade buat pengambilan? Tgk bwh bahagian pengambilan ye? So sy kena post ke alamat uitm yg terdekat kan? Terima kasih.

Reply
avatar
Anonymous
admin
June 5, 2013 at 6:21 PM ×

Salam tia.elaun uitm beri berapa ye tia??tq atas perkongsian

Reply
avatar
Anonymous
admin
June 7, 2013 at 9:49 AM ×

Adik sy br dpt tawaran pra perdagangan uitm..mohon pd 4/6/13..dpt tawaran pd 6/6/13..alhmdllh..utk makluman semua,tarikh tutup pd arini 7/6/13 dan last daftar pd 17/6/13..yg penting dokumen lengkap,aritu sy tgk ramai borang KIV psl.x lengkap..sayangnye...insyaallah 10/6/13 daftar di uitm jengka pahang..-ZaaL-

Reply
avatar
Anonymous
admin
June 7, 2013 at 9:56 AM ×

Warga selangor biasanye dihantar ke uitm jengka...maaf kalo ade org selangor yg dihntr ke tmpt lain ;)

Reply
avatar
Anonymous
admin
June 7, 2013 at 12:49 PM ×

Pd pandangan sy,pra dip ni jambatan utk kita dpt ape jenis diploma yg kita inginkan..contohnye,kita berminat diploma kejururawatan tapi x dpt tawaran dr mana2 ipta,jadi bleh amik pra sains,score pointer dan bleh amik diploma kejururawatan di uitm..masalahnye ramai x tahu cara ni :-(

Reply
avatar
Anonymous
admin
June 7, 2013 at 1:01 PM ×

Salam tia,just nk minta pandangan,sy dpt pra perdagangan tapi xleh sambung kalo nk amik diploma kejururawatan..bleh ke pas abis pra perdagangan ni amik pulak pra sains??sbb kalo dh dpt tawaran pra perdagangan,xbleh tukar pra sains..lqgi satu,subjek n exam pra sains n pra perdagangan sama ker??

Reply
avatar
Anonymous
admin
June 9, 2013 at 10:04 AM ×

Brp elaun diberikan?

Reply
avatar
YS
admin
June 16, 2013 at 8:33 PM ×

Assalamualaikum.
Hihi maaf mengganggu. Kak sebenarnya saya bercita-cita tuk jadi seorang jururawat. Tapi malangnya result spm saya tidak begitu cemerlang. Subjek BM dan Sains saya sahaja dapat B. Math dan BI saya cuma lulus atas. Tidak kredit. Saya nak tanya jika saya mohon pra-diploma perdagangan, dan pointer saya cemerlang, ada peluang tak saya melanjutkan pelajaran di uitm dalam kos diploma kejururawatan? Sebab kalau saya memohon pra-dip sains, saya takut permohonan saya akan ditolak sbb syarat kelayakan 4 subjek tu kena kredit. Saya sgt2 berminat utk menjadi seorang jururawat...
Dan saya nak tanya lagi, hehehe. Permohonan tuk MDAB ni dibuka setiap bulan atau mcm mana? Kalau kita lulus pra-diploma kita kena tunggu utk intake julai or lulus jak terus masuk diploma? Hihihihi maaflah byk sgt soalan :D

Reply
avatar
Dyla
admin
July 11, 2013 at 2:37 PM ×

sy jugak da msuk ke pra diploma di uitm seri iskandar,perak ..da 4 minggu sy dkat sini .. english sy terok sangat akak ...skrg pon sy study BEL mcm tak blur2 je ..sy takut sangat seandainya kalau sy dpat smbung belaja di diploma nti sy tak boley bawak subjek lain yg semuanya dlm bahasa english..hmmm

Reply
avatar
Jerry
admin
July 12, 2013 at 9:25 AM ×

cpa nma akak yg sbnr?

Reply
avatar
Anonymous
admin
July 14, 2013 at 10:20 PM ×

salam..kak,..saya nak Tanya waktu di uitm nanti,kita memang guna laptop ka,kak?

Reply
avatar
Anonymous
admin
July 14, 2013 at 10:22 PM ×

salam..kak...saya nak Tanya waktu belajar dekat uitm nanti,memang guna laptop untuk belajar ka,kak?harap balas,kak...

Reply
avatar
Fazrey Ruby
admin
July 29, 2013 at 8:29 PM ×

nak tanya sikit.. bila lagi ada pra uitm?? skg ada ke?? emmm.. d mana nak hantar borang kalau d sabah ??

Reply
avatar
Anonymous
admin
August 19, 2013 at 8:16 PM ×

Terima kasih ye.. insya Allah makcik doakan.. Anak makcik dah dapat pun belajar pra diploma di sri iskandar sekarang. Makcik nak tau markah lulus math utk pra diploma barapa ye.. Terima kasih

Reply
avatar
Anonymous
admin
September 8, 2013 at 12:08 PM ×

salam..kak . umur saya da 20. bleh x sya mhon pra-dip perdagangan di uitm.. dlu pnah blajr kt kolej swasta,, tpi kantoi final exam nye and benti..

Reply
avatar
Anonymous
admin
October 18, 2013 at 11:53 PM ×

salam kak..,lepas habis kursus ni..,kita akan kerja apa ya..?

Reply
avatar
Anonymous
admin
October 25, 2013 at 10:37 PM ×

hello kak nak tanya,kalau dulu spm ambil aliran art bole tak apply pra-diploma ni?

Reply
avatar
Arif Huzz
admin
October 29, 2013 at 1:59 AM ×

ini penerangan paling best tentang pra-diploma uitm.....saya menyokong penerangan ini sebab saya pun pelajar pra-dip pd002 kat uitm penang n skunk just tunggu result ja nk sambung diploma...btw seriously saya cakap....pra-dip ni macam peluang ambil spm kali kedua sebab math n bi dya hanya ulang benda yang kita belajr masa skolah menengah dlu...x banyak...misalnya math dya ambil 6 bab skolah menengah ja n satu math bisnes....bi just study pasal novel ja paling teruk pun....kalau kalian masuk....saya berani cakap 99% jika anda usaha....boleh lepas masuk diploma.....

Reply
avatar
October 29, 2013 at 11:12 PM ×

kita nak tanya, masa pra diploma ni .. pra perdagangan ni belajar apa eh? apa semua subjek nya? :) mohon penjelasan.

Reply
avatar
Anonymous
admin
November 1, 2013 at 3:26 PM ×

maaf kalo dh past msk diploma nanti adakah kelebihan pelajar mdab seperti elaun dan yuran percuma diteruskan

Reply
avatar
Anonymous
admin
November 5, 2013 at 10:56 PM ×

kakak !!! alhamdulilah saya dah tamat pra diploma dan dapat dapat result yang sangat memuaskan . cuma taktahu kos apa lg ... :)

Reply
avatar
Anonymous
admin
November 12, 2013 at 6:43 PM ×

salam akak...sa dpt tawaran sambung belajar d uitm tawau pra dploma..1 bilik ada berapa org ??

Reply
avatar
Anonymous
admin
November 12, 2013 at 6:44 PM ×

akak uitm tawau 1 bilik brapa org??

Reply
avatar
Unknown
admin
November 18, 2013 at 2:29 PM ×

Salam Admin, saya adalah bekas pelajar Pra-diploma perdagangan tersebut dan di tempat yang sama....memang betul ianya membantu para pelajar yang kurang bernasib baik utk masuk ke IPTA...alhamdulillah...kenangan manis saya semasa belajar disini, keputusan yang saya perolehi diluar jangkaan saya...pensyarah nya semua terbaik....terima kasih UiTM...UiTM di hati ku...

Reply
avatar
ummu syifa
admin
November 22, 2013 at 9:48 PM ×

Jumpa blog ni ms search psl mdab...adik sy baru mendftar prog ni 19nov hr tu.uitm dungun..alhamdulillah...dpt jg dia smbung bljr...dulu ms upsr dpt 4a...bila masuk smk, ayah sakit..4,5 tahun juga..skrg dh arwh..dia yg jg..mlm2 x tdo...lelaki plk tu...main2 pn ada ms spm...result spm semua ada dr a smpi g...haha...hrp2, dia fokus kali ni...dpt smbung diploma plk...just sharing...

Reply
avatar
Anonymous
admin
January 3, 2014 at 9:39 PM ×

Pra uitm lebih murah dpd uthm. Kan..

Reply
avatar
Anonymous
admin
May 10, 2014 at 11:41 PM ×

Salam kak .nak tnya. klo dah lulus pra diploma itu and nak masuk akaun skali belajar dengan budak diploma yg lain ka atau lewat skit dari mereka?

Reply
avatar
Unknown
admin
May 11, 2014 at 12:03 PM ×

Waalaikumussalam. Kalau adik dah masuk diploma semester 1 nanti, adik akan sama-sama belajar dengan pelajar yang direct intake untuk semester tu juga.

Reply
avatar
Unknown
admin
May 16, 2014 at 9:47 PM ×

salam..klau die bg elaun mase bile die bg ea??mase pndaftaran ke yew???

Reply
avatar
Unknown
admin
May 17, 2014 at 12:11 AM ×

Waalaikumussalam. Itu saya kurang pasti. Tapi yang pasti, bukan masa pendaftaran. Sekurang-kurangnya kurang atau lebih dari sebulan.

Reply
avatar
Unknown
admin
May 18, 2014 at 1:00 AM ×

wahhh!!! kite pon baru je dapat keputusan tadi, dapat pra diploma...kite mintak lendu tp dapat kat pahang.. x pelah dh nasib.. ape2 pon.... alhamdullilah sebb dpt jadi warge uitm

Reply
avatar
Unknown
admin
May 18, 2014 at 3:26 AM ×

alhamdulillah. tahniah :)

Reply
avatar
May 21, 2014 at 7:06 AM ×

Hello . Pra dip not for who got lower result okay . Before comment please dptkn info yg betul .. jgn main taram ... my friend dpt 6A tak dpt ipta . 5A tak dpt ipta ... kdg2 dorg salah pilih course itu yg buat tak dpt smbung diploma . Please ubah persepsi tu . Org sekrang even blaja kt giatmara pun . Org takkan pndg rendah sbb iQ dia tggi . I dpt 3A .. yg lain kredit . Sbb math I D .. I susa dpt ipta .... I dpt pra diploma . Did you think my result is to loww? I'm spm student 2013

Reply
avatar
Anonymous
admin
May 21, 2014 at 3:35 PM ×

hahax,,sy bru jew dapat.. 1/6/2014 nie pergi daftar,,kt uitm segamat.thanks for info

Reply
avatar
Unknown
admin
May 21, 2014 at 6:10 PM ×

Assalam.. kak nak mintak pendapat ckit nih.. saya ade dpt tawaran ke pra diploma perdagangan..sye tak dpt tawaran upu.. akak rase ambil program pra diploma kew atau sijil kat kolej komuniti.. mane lebih bagus ? saye nih lemah bi sikit.. bi n math sye pun tak dpt kredit just lulus jew.. tapi subjek lain smue dapat kredit.. akak rase baik kew saya ambil tawaran pra diploma nih. ??? saye mase form 5 kelas perdagangan.. please bagi pendapat kak.. :)

Reply
avatar
Unknown
admin
May 22, 2014 at 9:16 AM ×

as'salam saya nak tanya elaun MDAB masuk kt bank islam kan..

Reply
avatar
Unknown
admin
May 22, 2014 at 10:28 AM ×

Waalaikumussalam. sebenarnya ramai je yang cakap macam ni. lemah subjek BI dan MATH. Tapi rasanya tu takkan jadi masalah. Kak sendiri lemah subjek math ni. Alhamdulillah, sekarang dah masuk semester 5 pun.

Akak pun dari Pra Diploma dik :)

Akak tak dapat bagi pendapat. Sebab masa akak mohon Pra Diploma dulu, akak tak ada pilihan lain.

Reply
avatar
Unknown
admin
May 22, 2014 at 10:36 AM ×

Waalaikumussalam. ya, elaun akan masuk d akaun bank islam.

Reply
avatar
Unknown
admin
May 27, 2014 at 2:18 AM ×

Salam akk. Akk nk tnya banyak ni tp boleh tak akk add sya kt wechat NurFazlinKhan. Sya ada bnyk soala. Sorry kak. Ataupun twitter atau facebook je kak. Janii sya dpt jawapan dr soaln sya

Reply
avatar
Unknown
admin
June 1, 2014 at 5:49 PM ×

Assalamualaikum kak. Saya terlepas permohonan utk bulan jun ni. Bila intake seterusnya ya? :(

Reply
avatar
Unknown
admin
June 1, 2014 at 7:32 PM ×

walaikumussalam. akak tak tahulah dik bila permohonan seterusnya. kalau nak tahu, adik kena rajin check website uitm di Portal Kemasukan UiTM.

Reply
avatar
Unknown
admin
June 2, 2014 at 3:20 PM ×

tumpang tanye.. lepas ambx pra diploma di uitm.. bole ke kite ambx pinjaman mara utk menyambg pengajian pd peringkat diploma??

Reply
avatar
Unknown
admin
June 2, 2014 at 3:22 PM ×

salam, tumpang tanye kak.. lepsa kite ambx pra diploma.. bole x kite ambx pinjmn MARA utk pengajian pd peringkat diploma..???

Reply
avatar
Unknown
admin
March 15, 2015 at 1:31 AM ×

Assalammualaikum sis,em boleh tak tunujukkan care2 untuk masuk mohon ke pra diploma?langkah2nya..saya berharap untuk mnlanjutkan pelajaran ke uni :/

Reply
avatar
cha
admin
May 22, 2015 at 2:20 PM ×

Salam akak... Sy mohon pra dip menerusi borang mdab yg sy dload...sy dah post pd pihak uitm sebelum tarikh tutup...actually keputusan penawaran kemasukan dh keluar pd 18.5.15 ...bila sy check sy tak ditawar .... Tp sy tnya staff yg bkerja di uitm ttng ni .. Dia ckp tggu utk beberapa hari , sbb pihk uitm proses penawaran ni berperingkat...betul ke kak? Sy cuma takut tak dpt je, mohon reply :)

Reply
avatar
Unknown
admin
November 16, 2015 at 10:26 PM ×

Assalammualaikom akak boleh brtnya, pra diploma, boleh kee buat pembiayaan ptptn ?

Reply
avatar
Unknown
admin
November 21, 2015 at 8:19 PM ×

selalunya Elaun makan pra diploma dpt bila? kena isi mlalui student portal x?

Reply
avatar
Azlan Ismun
admin
December 6, 2015 at 8:23 AM ×

Selamat berjaya dalam kursus dan kehidupan sehingga akhir hayat. Dengan penuh pengharapan.

https://plus.google.com/+ZazlanTonsiti/posts

Reply
avatar
Anuar
admin
March 6, 2016 at 9:31 PM ×

Nk tnya ckit kak..spm 2 kredit & lulus bm bole tak masuk pra diploma?

Reply
avatar
Anuar
admin
March 6, 2016 at 9:32 PM ×

Tanya ckit kak..2 kredit & lulus bm bole masuk pra dioma tak?

Reply
avatar
Unknown
admin
April 16, 2016 at 10:32 PM ×

assalamualaikum...sy mintak pra diploma...tapi tarikh chek dy pda 18 mei...better sy masuk form 6 dulu kw untuk tnggu pra diploma...pde trikh 4 mei...

Reply
avatar
Unknown
admin
April 16, 2016 at 10:33 PM ×

assalamualaikum sis...sy daftar utk pra diploma..tetapi sy tkut xdpt...better sy naik form 6 dulu ke sbelom tnggu result pra diploma

Reply
avatar
Unknown
admin
June 29, 2016 at 7:17 PM ×

Macam mana kalau saya hantar borang permohonan mdab tu pada tarikh 28 jun 2016

Reply
avatar
Unknown
admin
June 29, 2016 at 7:18 PM ×

Macam mana kalau saya hantar borang permohonan mdab tu pada tarikh 28 jun 2016

Reply
avatar
Unknown
admin
July 18, 2016 at 12:15 PM ×

bagus cik tia ni . reply komen2 . sy pun rujuk sini sbb adik xdpt keputusan bagus . ape2 pun . thanks for the nice sharing .

Reply
avatar
Cinta Kasih
admin
March 20, 2017 at 11:43 AM ×

Tia mcm mne cara nak apply pra dip ni??

Reply
avatar
Unknown
admin
March 31, 2017 at 11:48 AM ×

Pradiploma ni terima x kalu gaji mak ayah lebih daripada 4000 sebulan

Reply
avatar
Unknown
admin
March 31, 2017 at 11:49 AM ×

Pradiploma ni terima x kalu gaji mak ayah lebih daripada 4000 sebulan

Reply
avatar
Anonymous
admin
May 18, 2017 at 4:00 PM ×

assalamualaikum akak tia
tumpang tanya? , saye tak dapat upu , tetapi saye ade 7 kredit dalam spm , mungkin saye ade masalah sedikit dgn BI saye , sbb BI saye E , jadi kakak saye mohonkan MDAB ni , saye risau jika permohonan MDAB ni tidak diluluskan . Akak tia rase BI E boleh ke ? mohon penjelasan.

Reply
avatar
Unknown
admin
June 7, 2018 at 3:25 PM ×

Nice 😘😘 aku pun bkal masuk PRA diploma balik even aku ada diploma sendiri sbb result aku skrng INI btul2 mngecewakan 💔 dn doakan yg trbaik untuk aku .. Aku akn Cuba naikkan 😂

Reply
avatar
«Oldest   ‹Older   201 – 272 of 272   Newer›   Newest»