Hati Kita

Tiap semester, kalau dapat kolej boleh pilih roommate. Dan aku tiap semester always nak mengelak dari dapat roommate yang perangai peliks dan suka balik rumah. Kengkadang, aku mengelak pun still dapat roommate yang aku takmau. Ish, ish, ishhh. Bukan apa, aku just nak mengelak sesuatu yang aku tak suka which is terasa-rasa hati.

Tapi tiap semester tu jugalah Allah nak uji aku. Takpe. Alhamdulillah.

Dan semester ni pun aku diuji lagi. Aku dapat roommate yang suka balik rumah. Halamakkk. Tak hairanlah sebab rumah dia kurang dari setengah jam je dengan UiTM ni. Hari ni dia keluar. Katanya nak pergi pulau dengan family. Esok baru balik. Meraung kejap aku jadinya.

Takpelah. Melatih diri aku untuk berani tidur sendiri. Beranilah sangat kannnnn. Besok takde kelas tapi kena turun juga sebab nak buang undi. Ada pemilihan hmm, hmm. Alaaa. Aku tak ingat. Takpe. Besok aku hupdate k. Kalau rajinnnnnn. 😏

Lately, banyak sangat benda yang aku fikir. Kengkadang buat aku nangis sensorang. Nampak beno Allah rindukan rintihan hamba-Nya yang sorang nihhhhh. 😂

Bila Allah uji, tak semestinya dalam bentuk musibah. Kengkadang, dalam bentuk sesuatu yang tak dapat kita bayangkan. Ketenangan jiwa. Hati rasa tak tenteram. Macam ada something not wrong. Mungkin sebab dah lama tak "date" dengan Allah kannnnn. Sibuk sangat nak mengejar dunia. Hebat benar tarikan dunia ni.

Oh hatiiii 😣

posted from Bloggeroid

Previous
Next Post »