Hadiah untuk Pengantin Baru

Aku pun masa kahwin dapat hadiah tau. Taklah banyak sangat. Tapi bolehlah sebab kebanyakkan hadiah yang aku dapat, boleh dipakai. Tak adalah diperam dalam almari kan. Sayang je. Bagi aku, hadiah yang diberi biarlah yang pengantin tu boleh pakai.

1. Set Cadar dan Comforter

Ini kami dapat 2 set. Satu sebelah aku, satu sebelah suami. Yang sebelah aku tu, kawan-kawan sekelas yang bagi. Aku terharu gila. Dorang share duit ramai-ramai lepas tu belikan set cadar tu. Siap buat group whatsapp lagi tak bagi aku join tau. Hadiah doranglah yang paling besar aku dapat. Sampai sekarang aku masih pakai sebab kain dia lembut sangat dan selesa.

2. Handbag

Handbag ni dari kawan sekelas aku. Pun dorang share juga sebab aku agak handbag ni mahal. Seronok okey sebab aku boleh pakai. Design dan warna dia memang cantik. Aku suka gilaaaaa.

3. Tuala Mandi

Yang ni aku dapat pakai sekali je. Suami pun tak pakai sebab tuala ni kain dia jenis yang tak serap basah. Aku dengan suami suka yang jenis serap basah. Yelah, lepas mandi mesti kau basah-basah kan. Kenalah guna tuala yang boleh keringkan badan. Bukan tu ke fungsi tuala? Anyway, aku tak buang pun. Aku simpan.

4. Blender

Hadiah ni dapat dari sebelah suami. Alhamdulillah, sangat berguna pada kami. Boleh buat ice blended okey. Hadiah macam ni memang sesuai sebab pasangan baru berkahwin tu kan baru nak mulakan hidup baru. Perlulah benda-benda macam ni.

5. Perfume untuk Lelaki dan Wanita

Ini pun dari sebelah suami. Terima kasih sangatlah pada siapa yang bagi hadiah ni. Sebab even dari sebelah suami, tapi hadiah ni boleh dipakai oleh kami berdua. Tak adalah aku nak jeles bagai kan. Perfume ni pun ada brand. So, aku jarang pakai. Pakai bila nak pergi event je. Amboi kau. Suami pun macam tu. Sampai sekarang perfume dia tak habis pakai lagi. Pakai di waktu tertentu je.

6. Baju Kemeja

Dah nama pun baju kemeja kan. For sure lah untuk suami. Yang bagi tu pun macam tau-tau je saiz badan laki aku. Cun-cun dengan dia. Alhamdulillah. Baju tu pun dia selalu pakai bila nak jalan atau pergi mana-mana majlis penting. Tak adalah sangkut dalam almari je kan.

7. Pewangi Bilik

Yang ni kawan aku bagi. Tapi sayang. First month je dapat bertahan. Memang wangi. Cun-cun pula memang bauan yang aku selalu pakai.

8. Set Jug dan Gelas

Ni pun spesis dengan blender tu. Masa ibu dengan ayah ada datang menjenguk dekat rumah, dapatlah aku hidang air guna jug baru. Masa raya pun boleh pakai okey.

9. Bantal Kecil 4 Segi

Sumpah aku tak tau apa nama dia. Bantal ni pun kawan yang kasi. Aku pakai juga tu. Cuma tak peluk sangat sebab kain dia jenis yang kasar. Aku kan suka yang lembut-lembut. Tapi aku letak je dalam bilik tidur. Kot rindu kawan aku tu kan.

10. Lilin

Ni pun ada fungsi tau. Terutama sekali bila blackout. Jangan tak tau rumah tu pernah blackout sekali. Kalau ada lilin tu, pastu ada aroma therapy lagi. Sure aku tidur dulu.

11. Frame

Ini antara hadiah yang paling banyak aku dapat. Beza saiz je. Ada yang besar gedabak. Ada yang kecil. Frame tu semua aku masih simpan sebab gambar kahwin pun tak cuci lagi.

So, lepas ni kalau masih tak tau hadiah apa nak bagi dekat pengantin baru. Bolehlah cedok sikit dari sini.
posted from Bloggeroid
Previous
Next Post »