Shell Out di Aquajill Corner T-Junction Tuaran


Aku bab makan memang juara. Dinner semalam request dekat asben nak merasa shell out. Aku mana pernah shell out, mell out segala nih. Asben je pernah dengan kawan opis dia.

Macam biasalah. Sebelum serbu, aku survey dulu elok-elok 30 hari 30 malam dengan pak gugel dan tok fesbuk. Baca review orang. Kalau banyak puji sedap, aku memang tak tunggu lama dah. Angkat kaki terus unless masa tu poket tengah 'exhausted' kupu2 keluar dari dompet. Masuk dalam wish list jelah dulu. Dah cukup bajet, okay set go!

So kali ni aku pergi AQUAJILL CORNER. Ini bukan restoran yang ada pintu masuk pintu keluar tu. Aquajill ni aku tengok more to shop lot. Dorang sewa lot2 untuk jadikan tempat makan. Kira open air lah. Sambil makan, sambillah kau menghirup angin. Ala2 warung sikitlah sikit. Tapi warung besar lagi. Yang ni tak besar, tak kecil. Sederhana and paling penting selesa.


LOKASI AQUAJILL CORNER

First of all, Aquajill Corner ni bukan dekat bandar Kota Kinabalu ye. Ni dekat Tuaran. Agak jauh dari Kota Kinabalu. Aku agak dalam 45 minit lah kot dari KK tu nak ke Tuaran. So kalau yang mana jalan2 tersesat sampai ke Tuaran tu, bolehlah menyinggah kejap.

Alamat penuh, nanti aku share dekat penghujung post ye.


MENU APA YANG ADA

Haa ni menu dia. Ada soto banjar, nasi katok, rojak, goreng-goreng dan terbaru, shell out. Memandangkan ramai kata sedap, tu yang aku nak cuba tu. Baca review saja mana cukop. Nak kena rasa sendiri juga baru boleh approve ke tak approve. Ceh fefeeling chef la konon.



Taraaa, inilah rupa shell out kitorang. Nak shellout ni kena booking awal 2 jam. Aku pun tak sure kenapa. Mungkin nak masak tu ambik masa kot. Tu yang kena booking siap2 sebelum datang. Tak memasal, jenuh menunggu kang.



Aku pun booking lah untuk 2pax. Aku dengan asben je kot. Asyraf bukannya boleh makan pun. Aku bagitau owner tu, anggaran aku sampai around 6.30pm macam tu. Tapi tak sangka pula terlajak sampai ke pukul 7pm. Jam6.30 tu pula makanan dah standby. Dah suam2 makanan. So lepas ni kena tepati janji lah. Kalau tak, sendirilah rugi.


KOMEN SHELL OUT MACAMANA

Hoii kuah dia sedap giler. Ngam2 dengan tekak aku. Pedas-pedas manis. Tak pedas sangat. Just nice. Memang citarasa akulah. Dalam tu ada seafood macam ketam, udang, sotong, kerang.



Aku paling suka udang dengan kerang. Mabeles. Udang pun bukan saiz kecik2. Boleh tahan berisi jugak udang dorang neh. Entah berapa ekor aku lahap. Tau2 je piring sebelah penuh dengan sisa kulit seafood2 tu.

Untuk shell out ni, ada nasi percuma 2 piring dan chinese tea sejuk 2 gelas besaq. Nak tambah nasi pun boleh tadehal. Aku sampai menambah nasi ko tau. Asben aku pun menambah. Ikut nepsu ni, nak je aku tambah sepinggan lagi. Tapi risau pula nanti orang tengok aku makan macam bela saka.

Ohye, nak tambah nasi tu bayaran pun kena tambah juga ye. Aku tak sure berapa. Anggaran RM1.50 kot. Standard harga nasi puteh sekarang kan. Mula2 aku taktau extra nasi tu kena bayar. Ingat free. Amboi, nak free laju je kan. Tapi takpelah. Janji aku kenyang sudah.

Mula2 ingat nak bungkus lebihan kuah shell out tu sebab sedap ngat ngat. Kalau makan dengan nasi panas2, goreng telur dadar 1 jadi lauk. Ambuih. Boleh habis 3 piring tak toleh kiri kanan depan belakang.

Overlak.

Next time aku nak rasa rojak dengan ais gula apong dia pula. Ais gula apong ni aku pernah rasa masa balik kampung dekat Kota Belud dulu. Sedap. Memang sedap. Nak2 yang hantu ais macam aku. Tapi tulah. Jauh kot aku nak ke Kota Belud tu semata-mata untuk ais gula apong ni. So, next time kita datang lagi ke Aquajill Corner ni untuk langsaikan 'hutang' tertunggak ye.


HARGA MAKANAN DI AQUAJILL CORNER


Tu harga untuk menu lain lah.



Ni harga untuk shell out. Free nasi. Since aku ambik untuk 2 orang, so nasi dapat 2 pinggan lah. Air chinese tea sejuk pun dapat free. 2 gelas.

Shell out for 2pax - RM35
Add on nasi putih 2 piring - RM3
TOTAL LOST : RM38

Tak rugi datang sebab makanan dahlah sedap. Service dia pun bagus. Staf semua peramah. Aku nak makan pun happy je. Semua kedai makan patut macam ni. Service kena thorbaik okey. Barulah customer pelahap macam aku ni nak datang berkali-kali. Gittew.

So kalau nak rasa juga, silalah contact nombor dekat bawah untuk lebih details atau search dekat facebook owner dia.

NO. Whatsapp : 0109489085
Facebook : Farrahhumaina Nordin
Alamat : T-Junction Tuaran Lot 18 dan 19
Previous
Next Post »