Cara Delete Akaun Facebook

Assalamualaikum.


Selama ni saya selalu nak DELETE akaun facebook saya. Tapi tak tahu cara. Alhamdulillah , akhirnya jumpa juga cara nak delete akaun facebook ni. Bolehlah senyum-senyum. Hehe. Tapi kan , tapi kan ... Saya ada daftar lagi akaun facebook yang baru. Haha! InsyaAllah, saya akan LEKAT dengan akaun yang ini.

Akaun baru ni saya guna nama sendiri. Bawa nama ayah okey. Sayang dekat ayah :)

Dan mungkin, untuk akaun baru ni saya akan buka untuk public. Sebab, ada juga reader blog ni yang bukan blogger. Jadi, untuk memudahkan mereka bertanya. Saya buka akaun facebook ni. Takkanlah nak bagi nombor telefon kot? Hehe.. Lagipun sekarang kan ramai yang guna facebook?

Cukup pendahuluan yang panjang. Saya akan berkongsi dengan anda macamana cara nak padam akaun facebook atau juga dikenali sebagai laman muka buku ni. Sangat mudah!

Pertama sekali, anda mesti login dulu akaun facebook yang anda nak delete tu. Kemudian, klik link Permanently Delete Facebook Account. Dan macam biasa, ikut arahan seterusnya. Anda akan dimaklumkan bahawa akaun facebook tersebut sudah dinyahaktifkan (deactivated) dan akan didelete terus dalam masa 14 hari iaitu 2 minggu.

Sebelum 14 hari tu berlalu dan anda masih mahukan akaun tersebut, login seperti biasa. Kalau tidak, tata facebook. Hehe. Deactivated dengan Delete tak sama okey. Kalau Deactivated, akaun anda seolah-olah tidak wujud lagi. Tapi bila login seperti biasa, akaun anda akan aktif semula.

Kalau Delete, dah sah-sah padam terus dari sistem. So, sebelum delete. Fikirlah masak-masak. Terlajak perahu, boleh diundur. Terlajak padam akaun facebook, selamat tinggal lah jawabnya. Tutorial cara padam akaun facebook ni saya jumpa dekat google. Sumbernya dari http://arisyahjahirah.blogspot.com/2011/11/cara-delete-akaun-facebook.html :)

Previous
Next Post »

14 Comments

Click here for Comments
Ooh Deo
admin
May 17, 2013 at 10:25 AM ×

Sudah bersediakan men delete acc facebook? hehehe

Reply
avatar
reenapple
admin
May 17, 2013 at 12:44 PM ×

aku tak tahu sama ada aku patut delete permanently atau tak FB tu.. tapi aku tahu aku tpksa jauhkan diri dari facebook. :(

Reply
avatar
Tinta Lana
admin
May 17, 2013 at 3:39 PM ×

Salam.

Tia.. kita ada terfikir juga nak tingglkn dunia fb ni,hehehe. Belum ready spenuhnya.

Cuma skrg ni lebih banyak kawal apa yg nak dipost. Mana2 yg tak relevan, terus unfriend, or removed..

Reply
avatar
Jahirah
admin
May 17, 2013 at 11:34 PM ×

tutorial lama...kih3 akak pun da ada fb baru...:)

Reply
avatar
Anonymous
admin
December 10, 2013 at 1:43 PM ×

terima kasih ya sbb ajarkan cara untuk delete account fb..

Reply
avatar
Unknown
admin
September 22, 2014 at 10:55 PM ×

insyaAllah..aku nk pdm fb nie..hati ini sakit saat dia unfriend aku lam fb..kita org lma dha kenal..dia tingglkan aku krna trpksa..dia nk focus blajar..

Reply
avatar
Admin
admin
October 13, 2014 at 12:19 AM ×

Orang pompuan dulu bujang skang dah kahwin, kalau suami minta delete akaun FB .. kena delete .. hoho .. bagus ada penerangan cam ni untuk delete dan padam akaun Facebook.

Reply
avatar
Anonymous
admin
October 26, 2014 at 5:37 PM ×

Terima kasih untuk link tu...akhirnya..dpt jugak delete fb...Malas dh nk guna fb...setiap kali guna fb je..mesti rasa skit hati tu timbul...>< x suke betul...Lgpun kalau guna fb lama2 sgt bukannya elok...boleh menyebabkan kemurungan dan berbagai penyakit mental...Klau nk on9 fb tu 30 minit tu pun dh cukup..:) Klau lama2 sgt xelok utk otak..

Reply
avatar
Anonymous
admin
October 26, 2014 at 11:02 PM ×

assalamualaikum..nak tanya .. kalau kita dah delete fb tu..gambar..nama fb kita dah x da lha..orang lain x dapat cari ke..???

Reply
avatar
Unknown
admin
October 26, 2014 at 11:34 PM ×

waalaikumussalam. kalau dah delete, automatik semua gambar kita pun akan di delete juga.

Reply
avatar
Anonymous
admin
October 31, 2014 at 10:02 PM ×

owh..terima kasih akak..

Reply
avatar
Anonymous
admin
November 5, 2014 at 10:42 PM ×

akak..kalau dha limpas 2 minggu..fb kita x da sudahlha?? n org lain pun x dpt cri fb kita ??

Reply
avatar
Unknown
admin
January 17, 2016 at 7:02 AM ×

akm. kalau delete akaun fb, then buat semula guna emel yang sama, boleh ke? tq.

Reply
avatar