Pau Cendawan yang Viral masuk TV1

Saya ni boleh dikatakan suka juga makan kuih pau. Dulu-dulu suka makan kuih pau yang mak sendiri buat. Gebu gebas. Inti pun puas hati. Mak tak kedekut letak inti. Tapi tu dululah masa di zaman mak sibuk jual kuih. Sekarang dah pencen. Kalau nak merasa makan kuih mak, kena request lah.


(Sumber dari Google)

Tadi tengok tv1, ada pula selit pasal Pau Cendawan yang dah viral dan jadi sebutan tu. Tekak macam nak merasa keenakkannya bila dengar feedback dari pelanggan yang asyik kata sedap. Tapi lokasi jualan pau tu terlalu jauhlah. Kena naik flight dan seberang lautan dulu baru boleh dapat.

Harga yang ditawarkan, memang boleh tahan. Sebiji pau cendawan dijual dengan harga RM3.50. Kalau beli 3 biji pau, dapatlah harga RM10.

Saya dengar, pau cendawan ni bukan saja dijual yang dah siap masak. Tapi juga dijual yang sejuk beku punya. Bila nak makan, keluarkan je dari peti sejuk dan kukus. Boleh makan panas-panas.

Lepas tengok dari tv, saya cuba google pasal pau cendawan yang popular ni. Tak sangka ada juga yang bagi resepi cara untuk masak pau cendawan ni ye. Tapi tak tahulah rasa macamana sebab saya sendiri pun belum mencuba lagi. InsyaAllah akan datang.

Tak boleh sembang banyak-banyak pasal pau ni. Kang, tak memasal kena terbang ke Semenanjung untuk pau cendawan ni je.

posted from Bloggeroid

Previous
Next Post »

3 Comments

Click here for Comments
Gee Lion
admin
September 21, 2016 at 10:09 PM ×

Cik Tia,

Masa saya pregnant dulu, saya gila makan pau.. Mwahaha..
Sehari mesti nak kena makan pau, tapi saya taklah jadi tembam macam pau...
Cik Tia mengidam pau cendawan ke?? ^_^

Reply
avatar