Jangan Kurang Sopan Boleh?

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum ..

Aku ni sebenarnya banyak pantang. Bukan pantang nenek moyang , just pantang diri sendiri. Kita hidup sebagai manusia ni , kena maklumlah. Kita ada adab-adab yang sepatutnya diambil berat.


Aku tak tau apa yang aku dah merapu dekat intro tu. Jadi , aku akan straight to the point aje.


Tak berkenan sungguh dekat hati aku ni bila ada makhluk Allah S.W.T yang dengan selamba badak air , tanpa berkata sepatah perkataan dan segan silu terus POTONG GILIRAN aku.




Faham tak apa yang aku cuba nak sampaikan?


Cuba bayangkan sekarang kau tengah basuh tangan. Dah basuh bersih-bersih ni. Konon dah sampai proses nak membilas tangan lepas sabun kasi wangi-wangi. Then tiba-tiba ada pulak tangan hamba Allah S.W.T yang sappp! letak tangan dia dekat atas paip. Haa , kau bayang sekarang tangan dia yang comfirm "bersih" tu ada dekat atas tangan kau yang dah basuh bersih-bersih tuuuuu. Dapat tak apa aku nak sampaikan niiii? =='


Apa perasaan kau?


Okey , aku tak marah. Geram boleh?


Kot ye pun kau nak cepat janganlah buat macam tu dekat orang. Tak sopan sungguh di pandangan mata aku yang redup-redup ni. At least , cakaplah dengan orang tu

Excuse me. Boleh I cuci tangan dulu kejap? Tak sabun pun takpe sebab lepas ni I nak pergi toilet. Nanti baru I sabun. Boleh , bolehhhhh???

Ye aku tau skema. Kau gunalah dialog ikut suka kau. But make sure kau jangan main redah aje nak membasuh tu. Cakap dulu dengan orang.


Actually , benda ni memang jadi dekat aku tadi. Tengah duk basuh-basuh piring sambil dengar lagu Siti Nurhaliza dan Hafiz , Muara Hati. Tiba-tiba je adik aku potong turn ambil paip aku. Paip aku??


Panas jugak lah kejap. Tapi aku cool down.


Aku sound je lah.

Lain kali nak basuh , cakaplah dengan orang. Ada mulut cakap.

Eh , aku tak marah =='
Previous
Next Post »

6 Comments

Click here for Comments
Mashe
admin
December 29, 2012 at 5:14 PM ×

yup. aku pun tak suka org potong2 ni. kat toilet pun sama. pastu pesen buat muka derk ja...

Reply
avatar
Tie HT
admin
December 29, 2012 at 5:44 PM ×

oo dia nak cepat tu, ujian jugak tu..mujur tia sabar :)

Reply
avatar
Cik RoSs
admin
December 29, 2012 at 8:05 PM ×

Leeee...memang tak ada adab la orang tu!!!!


Reply
avatar
eylasyakila
admin
December 29, 2012 at 9:01 PM ×

emmm dah biase dah kena macam nie..sye tahu lah sye nie praktikal jea kat situ :'(

Reply
avatar
Fatin Diana
admin
December 30, 2012 at 5:19 PM ×

pernah lalui benda ni dengan adik juga. menyirap oi bila tengah basuh tangan tu tiba2 ada tangan orang lain main celah je nak basuh tangan sama. rasa nak sepak2 kot. sabar lah ek

Reply
avatar
Anonymous
admin
December 30, 2012 at 10:24 PM ×

adik cik tia mmg sengaja nak kenakan cik tia kot.. keh keh keh.. tercapailah matlamatnya tuuuu.....

:))))

Reply
avatar