3 Hari 2 Malam

Dengan Nama Allah s.w.t Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Sekarang saya dalam perjalanan untuk balik ke rumah di Indah Permai. Selepas bermalam di Putatan selama 3 hari 2 malam, sudah tiba masanya untuk pulang walau hati terasa berat.

Banyak pengalaman yang saya dapat selama 3 hari ni. Baik mahupun buruk, semuanya saya terima. Jujur saya katakan, sekarang saya menjadi lebih tenang. Tenang disamping rakan baik yang dihantar Allah s.w.t untuk membantu saya sedikit demi sedikit dalam penghijrahan ini.

Benarlah kata-kata yang saya selalu dengar.

"Bila kita nak berubah jadi baik, Allah akan hantar orang-orang yang baik bersama kita."

Sentiasalah berdoa memohon pada Allah s.w.t untuk temukan kita dengan orang-orang yang baik. Biasalah, kita ni manusia biasa yang selalu lupa. Jadi, perlu sangatlah kita orang lain untuk sentiasa mengingatkan kita. Pendek kata, saling ingat mengingati. Macam lagu Opick.

"Meski ku rapuh, dalam langkah. Kadang tak setia kepada-Mu"

Dah nak sampai dah. Penat tu mestilah ada. Tapi puas hati sebab pengalaman 3 hari 2 malam ni sangat bermakna. Tak semua dapat merasakannya. Alhamdulillah.

Jumpa lagi ^^
Previous
Next Post »