Salah alamat hantar cek Nuffnang. Macamana?

Sebenarnya, saya teruja menunggu cek dari Nuffnang yang saya dah cashout hujung bulan lepas. Tapi, tertanya-tanya pula saya. Cek masih belum sampai walaupun sudah lebih dari sebulan. Hampir setiap hari saya bertanya pada suami jika ada surat yang sampai. Namun hampa. Saya cuba bersabar.

Hari ini, terjawab soalan saya. Tiba-tiba terdetik pula dalam hati untuk melihat jika benar alamat yang saya berikan. Satu persatu saya periksa. Sehinggalah mata saya menangkap sesuatu. Aduh! Kecewa. Rupa-rupanya di ruangan CITY, saya terlupa untuk mengubahnya.

Sebelum ini saya menggunakan alamat lain. Tapi selepas berkahwin dan tinggal bersama suami. Saya mengubah alamat tempat tinggal. Namun sayang seribu kali sayang. Ada bahagian yang saya cuai. Buntu sekejap saya jadinya.

Lalu saya membuat keputusan untuk menghantar tiket yang mengandungi soalan pada pihak Nuffnang. Walaupun English saya agak kurang, saya tetap mencuba. Soalan saya lebih kurang berbunyi begini selepas saya terjemahkannya ke dalam bahasa Melayu,

"Saya telah membuat pengeluaran pada hujung tahun lepas. Tapi baru saya sedar pada hari ini, ada kesalahan di bahagian bertulis CITY. Saya telah mengubah alamat tempat tinggal. Kecuaian saya ialah, saya tidak mengubah butiran di bahagian CITY berkenaan. Apakah yang akan terjadi pada cek itu? Mohon pihak Nuffnang dapat menjawab soalan saya serta merta. Terima kasih."


Previous
Next Post »