Senyum Menerima Ujian

Dengan Nama Allah s.w.t Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Seringkali diri mendengar keluhan ini.

Aku merasakan aku adalah orang yang paling malang sekali. Hidup yang aku tempuhi terasa begitu berat untuk aku pikul. Kadang, aku merasa lelah untuk meneruskan perjalanan. Ujian yang datang ku anggap musibah yang maha hebat. Sehingga akal yang cetek sentiasa berharap agar nyawa ini segera diambil kerana tidak menahan menanggung peritnya jalan kehidupan. Hari demi hari berlalu. Aku masih bernafas. Sesekali aku berfikir. Kenapa sehingga kini aku masih ada di muka bumi ini?

Allahu Allah! Cepat beristighfar. Moga Allah s.w.t mengampunkan dosa-dosa kita yang banyak bertimbun. Entah sempat, entahkan tidak menebus kesemuanya. Air mata bergenang bila teringatkan dosa yang dilakukan. Mujur masih diberi kesempatan untuk mencari bekalan.

Ujian itu bukan diberikan pada kita seorang. Tapi setiap manusia yang ada di muka bumi ini turut menerima ujian. Makin hebat ujian yang diterima, makin insaf diri ini memikirkan betapa kasihnya Dia pada kita sehingga diberikan ujian sehebat itu.

InsyaAllah, kalau kita bersangka baik. Setiap yang susah pasti kita akan rasa senang. Tanpa sedar hati akan jadi lebih kuat.

Previous
Next Post »

3 comments

Click here for comments
azstory311
admin
July 3, 2013 at 4:06 AM ×

Allah rindukan permohonan taubat dan doa dari hambanya..

Reply
avatar
July 3, 2013 at 9:12 AM ×

moga dijauhkan fikiran cmtu..inysaALLAH akan tersedar..

Reply
avatar
reenapple
admin
July 3, 2013 at 11:48 AM ×

AKu setuju! Senyum sahaja.

Reply
avatar