Zikir Taubat



Syukur alhamdulillah. Diizinkan lagi oleh-Nya untuk saya berkongsi sedikit dengan pembaca saya. Kali ni saya nak berkongsi dengan anda maksud atau makna zikir taubat Astaghfirullah Rabbal Baraya sekali dengan bacaan ruminya.


Saya ada sediakan video nya di sini untuk anda. Saya tau memang ada banyak di youtube. Tapi sesekali saya berkongsi , tak ada masalahnya kan. Klip video ni dari Pelajar Madrasah Al-Junied Islamiah Singapura.




Di bawah ni ialah bacaan rumi dan maknanya dalam bahasa Melayu ye supaya kita dapat lebih menghayati zikir ni. InsyaAllah.

******************************************


Astaghfirullah robbal baroya
Astaghfirullah minal khotoya (2x)

Robbi zidni i`lman nafia`
Wawafiqni a`malan maqbula
Wahabli rizqon wasia`
Watub a`laina taubatan nasukha (2x)

******************************************

Aku memohon ampun Ya Allah, Maha Penerima Taubat,
Aku memohon ampun Ya Allah daripada segala dosa,

Tambahkan kepadaku ilmu yang berguna,
Berikanlah aku amalan yang dimakbulkan,
Kurniakan kepadaku rezeki yg meluas,
Terimalah taubat kami dgn taubat nasuha…

******************************************

Previous
Next Post »