Penempatan Sementara

Assalamualaikum.

Sejak dari 7 Jun hari tu sampailah hari ni 9 Jun, aku dah selamat tinggal di kolej (asrama) dengan status 'Penempatan Sementara'. Kenapa status tu? Sebab permohonan aku untuk menduduki kolej secara tetap selama 1 semester adalah gagal. Perkataan gagal itu sendiri mematahkan hati aku.

Maknanya, aku tak tetap tinggal di kolej ni. Sementara sahaja. Tempoh ihsan yang diberikan dari 9 Jun sehingga 23 Jun. Tapi aku diberi pilihan lain. Iaitu merayu. Borang rayuan aku dah hantar pada 7 Jun bersamaan dengan hari pertama aku sampai kolej. Keputusan rayuan keluar pada 23 Jun.

Aku tak nak letak harapan terlalu tinggi walaupun sebenarnya hati aku nak. Kalau rayuan pun gagal, aku kena menyewa di luar. Aku tak nak keluarga risau terutamanya ayah. Sebolehnya, aku mengelak untuk menyewa di luar. Tapi semua ni di luar kemampuan aku. Kalau ada rezeki, dapatlah tinggal kolej sampai akhir semester. Kalau tidak, alhamdulillah. Aku sedang diuji untuk redha.

posted from Bloggeroid

Previous
Next Post »

1 Comments:

Click here for Comments
June 10, 2014 at 2:57 PM ×

sabarlah.. ada rezeki tue nnt

Congrats bro zarul farhana you got PERTAMAX...! hehehehe...
Reply
avatar