Ramadan... Usah Pergi

Dengan Nama Allah s.w.t Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.

Bulan Ramadhan tahun ni berbeza sangat berbanding sebelum-sebelum ni.
Entahlah.
Tahun ni terasa lebih sayu selepas hati 'dijentik'.

Saat orang lain sibuk memikirkan nak shopping raya di penghujung ramadhan,
Saya rasa sedih.
Mungkin tak ramai yang faham MAKSUD sebenar bulan RAMADHAN ni.

Hmm ..
Dah 2 bulan tak jumpa keluarga, rasa rindu sangat.
Allah :'(

Esok dah mula cuti.
InsyaAllah, esok dapatlah jumpa keluarga
Mohon doanya.

**

Ramadan by Maher Zain (Malay)

Ku menantimu 
Saban waktu 
Bangkit jiwaku 

Kau suluh hatiku 
Dengan sinar 
Kudus kasihmu 

Ku harap kan terus 
Bersamamu selamanya 

Ramadan, Ramadan 
Ramadan di hati 
Ramadan, Ramadan 
Ku mohon usah pergi 

Rahmat melimpah 
Damainya ku rasakan 

Ramadan bulan al-Quran 
Mendidik jiwaku 
Menyuburkan iman 

Ku harap kan terus 
Bersamamu selamanya 

Ramadan, Ramadan 
Ramadan di hati 
Ramadan, Ramadan 
Ku mohon usah pergi 

Sememangnya kau ku nantikan 
Hadirmu hidupkan suram di jiwaku 
Dan ku berjanji 
Akan ku teruskan 
Semangatmu itu 
Sepanjang hidupku Oh Ramadan 

Ramadan, Ramadan 
Ramadan di hati 
Ramadan, Ramadan 
Ku mohon usah pergi 

Previous
Next Post »

2 Comments

Click here for Comments
ary_lee
admin
August 3, 2013 at 2:55 AM ×

Ary pun rasa sedih. Macam tak sempat je nak berbuat apapun kebaikan. Macam masih nak terus berada dalam Ramadhan untuk sebulan lagi,.. Huh..

Reply
avatar
Tinta Lana
admin
August 18, 2013 at 3:51 PM ×

Assalamualaikum Tia.. apa khabar? :)

Selamat hari raya tia.. akak minta maaf ya kalau akak ada buat silap spnjg komen kat sini..sepnjg menaip di blog akk.. tegurlah akak kalau rsa akak ada buat kesilapan..insyaAllah, mna yang buruk ditingglkan..

Jaga diri tia..study smart ek! >_<

Reply
avatar