Pencarian Kasut Tumit Tinggi

Assalamualaikum.

Kelmarin ada kelas tapi lecturer tak masuk. Lepas setengah jam menunggu, akhirnya keputusan dibuat semua balik. Keputusan memandai. Kawan aku siap kata dia baca panduan entah apa. Kalau lepas setengah jam tunggu dalam kelas tapi takde lecturer masuk atau takde pesan apa-apa boleh balik. Err. Okey fine, jangan salahkan aku kalau info ni salah eh. Aku dah bagitau awal-awal ni.

Bila kelas dah cancel, aku dengan sorang kawan cadang nak ke Kota Kinabalu. Kengkonon nak cari kasut tumit tinggi. Yelah, lecturer dah pesan kuat-kuat suruh kitorang pakai high heels masa kelas dia. Hakak-hakak pakai tudung labuh dalam kelas mula nganga. Pheew! Membulat bijik mata. Dengan aku-aku sekali ikut nganga. Macamlah aku reti ber-heels kan?

Dekat Kota Kinabalu, tempat kitorang cari kasut tu di Centre Point (CP). Banyak juga kedai kasut dekat sana. Tapi harga jauh beza. Rasa macam nak jatuh bijik mata tengok harga. Harganya sama nilai dengan jumlah untuk makan seminggu aku dekat asrama tu.

Cari punya cari, aku ambil keputusan pergi kedai Doss je. Lagipun, dekat Doss sekarang sale. Bolehlah dapat kasut harga RM20 ke RM30. Memandangkan sale, comfirmlah kasut yang cecantik habis dulu kannnn. Ada pun yang cantik, saiz pula takde.



Haa, macam kasut tu. Aku berkenan. Minta saiz yang aku nak. Dah habis katanya. Rasa nak meraung je. Lagipun, harga kasut tu murah. RM20. Kira okeylah memandangkan aku masih pelajar. Lagipun, bukan nak pakai tiap hari pergi kelas. Hampa sungguh rasanya bila saiz kasut yanh padan dengan kaki aku dah sold out.

Cari pula dekat kedai lain. Kalau tak silap Vincci kot. Kawan ajak tengok dekat situ. Kedai dia atas sekali dekat Centre Point tu. Kitorang pergilah. Sampai kedai, perhhhh. Licin gilaaaa kasut. Serious ramai orang!! Kasut yang masih available pun dah tak cantik plus banyak yang jenis wedges je. Err, aku ada mention tak lecturer takmau kitorang pakai wedges? Haa, yup! Tak boleh wedges. High heels okey. Yang ada bertiang ditumit.

Kasut yang masih ada dekat Vincci tu dah tak cantik. Ada lah jumpa satu. Tapi entah kenapa hati masih berbelah bagi nak beli ke tidak. Kasut dah pegang tu. Saiz pun okey. Just harga macam tak berbaloi bagi aku. RM37 tapi design so, so je. Yang aku dok risau tu kalau letak balik, dan pergi kedai lain nanti ada yang kebas. Aku juga melepassss. But the end, aku tak beli kasut tu.

Kitorang ambil keputusan turun balik pergi kedai Doss. Agak lama aku dalam kedai tu. Rasa nak menangis pun hade. Pinggang dan belakang dah sakit. Tapi yang dicari tak jumpa lagi. Kawan aku suruh duduk dulu. Aku tau dia pun penat. Dalam mata dok melilau satu kedai. Tetiba mata aku fokus dekat satu jenis kasut. Cantikkkk bak angg. Tapi gilos tingginya. Aku hagak dalam 4 inch la macam tu. Harga RM30. Berbaloi gak lah aku rasa.

Aku cuba pakai kasut tu. Perhhh. Memang tinggi. Aku cuba jalan guna kasut tu. Nak gelakkan diri sendiri pun ada. Jalan macam tak boleh nak betul. Tanya kawan, dia kata okeyyyy. Aku cuba beberapa kali jalan guna kasut tu. Resultnyaa, bolehlaaaa. Ada warna hitam, coklat dan kelabu. Hati berkenan dengan warna coklat. Tanya kawan dia kata kaler hitamlah. Tak lah nampak sangat. Aku pun berdiri macam model depan cermin. Betul juga. Warna hitam tak nampak sangat.

Dan akhirnya aku jumpa kasut heelssssss yang agak gojesh plus harga yang sederhana. Fheew.



Hahaaa. Okeylah. Aku nak rehat. Tu je nak cerita. Baiii.

posted from Bloggeroid

Previous
Next Post »