Kelebihan Berdoa Untuk Orang Lain

Assalamualaikum.

Esok pagi saya ada test yang nak ditempuhi. Subjek ekonomi. Ada 3
chapter tapi macam 30 chapter saya tengah ulangkaji. Mula test jam
10:30 pagi sampai tengahari. Lepas jawab test nak pergi 1B. Beli
barang sikit , sekali makan untuk tengahari sebab kafe dekat kolej
banyak yang cuti.


Kesimpulannya , doakan semoga saya dapat jawab dengan tenang esok
pagi. Dan semoga saya lulus dengan berjaya nanti. Hehe. Kita mungkin
saling tak mengenali. Tapi ...


Abu Darda melaporkan, Nabi Muhammad pernah berkata, "Doa seorang Islam
bagi orang Islam lain tanpa pengetahuan orang itu, maka doa itu
dikabulkan. Di atas kepala orang yang berdoa itu ada malaikat yang
tugasnya adalah menyambut doa orang itu dengan berdoa, "Semoga Allah
mengabulkan doa kamu itu, dan kamu pun mendapat sebagaimana yang kamu
doakan." [Direkodkan oleh Muslim]
Previous
Next Post »

5 Comments

Click here for Comments
March 16, 2013 at 12:11 AM ×

gudluck ye sis.. hope berjaya dalam test tersebut aminnn...

SALAM PERKENALAN KEMBALI

Reply
avatar
Unknown
admin
March 16, 2013 at 1:21 AM ×

Betul tu.. Tuhan akan kabulkan doa kita jika kita doakan kebaikan utk org lain.. dr pengalaman saya sndri. dah banyak kali Tuhan kabulkan..Alhamdulillah..

Reply
avatar
Unknown
admin
March 16, 2013 at 8:04 AM ×

terima kasih top! salam perkenalan kembali :)

Reply
avatar
biela bell
admin
March 16, 2013 at 10:20 AM ×

betul..betul.. semoga dapat jawab test dngan baik dan dipermudahkan. :)

Reply
avatar