Maaf, Pernah Buat Ayah Menangis

Assalamualaikum.


Ayah saya kerja *****. Nampak sangat nak berahsia kerja ayah saya kan. Hehe. Bila orang tau apa kerja ayah saya , dorang akan terus kata ayah saya mesti garang! Grr ..


Sebenarnya , kalau orang tengok ayah saya untuk pandangan pertama. Memang nampak macam garang. Tapi , tapi , tapi .. Saya anak ayah saya. Saya tahu ayah saya macamana. Luaran nampak garang , tapi dalam hati macam taman okay. Ayah saya sangat SWEET!


Dulu saya selalu buat ayah menangis sebab saya tak reti jadi anak yang baik :( Tapi sekarang , ayah yang selalu buat saya nangis. Kalau saya duduk dekat asrama , SERIOUSLY saya takkan call ayah saya walau rindu macamana sekalipun!


Sebab , sebab , sebab .. Ayah saya bila bercakap , mesti nak guna ayat touching bagai. Semua perkataan sayang-sayang keluar. Saya pun apalagi , ikut-ikut touching bila dengar. Mulalah mata nak menjatuhkan air-air suci. Hehe..


Kelmarin masa hantar ayah pergi kerja , saya buat sesuatu yang tak pernah-pernah dibuat selama saya bernafas. Ecey , ayat kemain tau. Hehe. Sesi bergambar bersama ayah! Tukang ambik gambar adalah ibu tersayang. Sorry ibu :D


Masa bergambar dengan ayah , dengan muka tak malu. Saya tangkap lengan ayah and bergambar rapat-rapat , kepit-kepit saja nak buat ibu jealous. Hee :) Saya sayang sangat-sangat dekat ayah.

"Macam kau sorang je yang sayang ayah .."

Saya tau , bukan saya sorang yang sayang ayah. Tapi , kegembiraan ni harus saya abadikan dalam blog ni untuk bacaan saya di masa depan.


Ramai orang ada ayah , tapi berapa ramai yang menghargai seorang ayah?


Beruntung ibu saya dapat ayah jadi suami. Bertuah saya dapat ayah jadi orang penting dalam hidup saya :)




Previous
Next Post »

3 Comments

Click here for Comments
Unknown
admin
April 26, 2013 at 6:59 PM ×

Bila ko ckp ttg ayah,
Aku nk buat n3 utk die.
Rs xadil kn...
Sbb n3 utk kwn , bf aku leh buat..
Ayh aku xbuat punn..
Sedih bila igt kt ayh aku..
Padahal nt lik uma leh jupe..
Ayh ko mcm ayh aku.
Grg tp sweet..
Awwwww...,,
Tengs tia bg aku ideaaaaaa!!!

Reply
avatar
Unknown
admin
April 26, 2013 at 7:31 PM ×

kehkehkehhh .. terasa bangga bila dapat menyumbangkan idea. selamat membuat entri untuk ayah kesayangan ..

Reply
avatar
Umi Nazrah
admin
December 17, 2014 at 4:36 PM ×

alhamdulillah. pinjam quote tu ye. saya backlink di http://www.cantiksihatsemulajadi.com/2014/12/sangat-zalim-ibu-bapa-yang-sudah-tua.html ;)

Reply
avatar