Manusia Juga Ujian

Assalamualaikum.

Ujian hidup bukan hanya musibah yang menimpa diri. Manusia itu sendiri boleh jadi ujian pada kita.


Saya dikelilingi ujian dari mereka bernama MANUSIA.


Kadangkala , saya rasa macam nak lari. Tapi ke mana? Oversea? Mimpi. Belajar pun tak habis lagi.


Terkadang rasa macam nak tampar diri sendiri. Sebab kalah dengan HAWA NAFSU!


Kemudian saya sedar. Pusing mana-mana pun , saya kena kembali pada Allah SWT. Dia lebih tahu kenapa ujian-ujian itu diberikan pada saya. Apa yang saya perlu lakukan , muhasabah diri.


Fikirkan bahawa manusia-manusia itu adalah ujian buat saya ..


Previous
Next Post »

2 Comments

Click here for Comments
reenapple
admin
April 23, 2013 at 10:26 PM ×

Aku setuju. Aku pun sedang alami situasi ni. =D

Reply
avatar
Ibu Lala
admin
April 24, 2013 at 9:16 PM ×

Hye singgah sini. Ujian hidup ni di mana mana je dik.

Reply
avatar