Tahniah Pada Aku

Tahniah pada diri sendiri! Hari ni adalah hari terakhir untuk minggu ni aku masuk kuliah. Gembira dan bangga dengan diri sendiri sebab untuk minggu pertama ni aku berjaya penuhkan kehadiran dalam kelas.

Selalunya, bila semester baru buka, untuk minggu pertama ramai pelajar yang akan ponteng. Yelah, minggu pertama. Belum mula belajar pun. Tapi tak semualah. Bergantung pada alasan masing-masing kenapa tidak hadirkan diri di minggu pertama.

Memang betul minggu pertama ni belum mula belajar. Tapi macam yang pensyarah aku kata. Minggu pertama adalah minggu pendahuluan di mana pelajar-pelajar diberi penjelasan tentang subjek yang akan mereka pelajari.

Aku tak rasa rugi sikit pun datang kelas walaupun kelas cuma diadakan selama 1 jam dari tiga jam. Sekurang-kurangnya aku boleh tahu serba sedikit subjek-subjek baru yang akan aku belajar nanti.

Harapan untuk semester ni, aku tak nak malas-malas dah. Tu harapanlah. Kehadiran kalau boleh nak penuh. Bunyi macam riak je. Haha! Tapi tu lah. Aku akan usaha supaya penyakit malas tu tak merebak dalam diri aku nanti.

posted from Bloggeroid

Previous
Next Post »

3 Comments

Click here for Comments
Amanina Mads
admin
June 12, 2014 at 9:12 PM ×

tahniah.. slalunya sem baru mesti malas

Reply
avatar
Diana Rashid
admin
June 12, 2014 at 9:42 PM ×

harap2 semuana dipermudahkan ye Tia..:)

Reply
avatar
mysha
admin
June 13, 2014 at 5:05 PM ×

Tahniah.. Jangan memalas taw!! Cubit karang hehehe

Reply
avatar