Jom tegur si BUNGKUS

[Klik gambar untuk lebih jelas]

Assalamualaikum.

Ramai blogger tahu. Tiap hari rabu, Wordless Wednesday. Atau juga dengan singkatannya WW. Kadangkala di terjemah ke dalam bahasa Malaysia, 'Rabu yang Bisu'. Dah tahu lama pasal WW ni. Tapi selalu gagal patuhinya. Degil nak membebel syok sendiri depan skrin laptop. Macam sekarang ^_______^

Satu kempen 'Jom Tegur Si Bungkus' dilakukan di UiTM Sabah.

Si bungkus yang dimaksudkan ialah pelajar-pelajar yang berpakaian ketat dan sendat. Bila dilihat, ia seolah-olah sedang membungkus dirinya sampai nampak segala bentuk perhiasan. Kan auratku maruahku :D

Dulu masa semester 3 dan 4, ada satu ustaz yang ajar subjek bahasa Arab. Beliau pantang betul kalau pelajar masuk dalam kelas berpakaian bungkus. Setiap kali masuk kelas beliau, pelajar perempuan akan pakai baju kurung je.

Sekarang dah masuk semester 5, ustaz tu dah tak mengajar. Tapi tiap kali nampak ustaz dari jauh, kalau ada kawan-kawan yang pakai seluar, mereka mesti takut. Takut kena cakap 'bungkus saja'.

Previous
Next Post »

4 Comments

Click here for Comments
ary_lee
admin
June 19, 2014 at 12:04 AM ×

Rabu yang Bisu ehhhhh.. Krikkkk krikkkk.. HahahaXD


Bagus lah kempen tuh. Tapi yang ngikut nya berapa kerat ka? HohoXD

Tia, uitm mana ni?

Reply
avatar
ewanthology
admin
June 19, 2014 at 1:13 AM ×

benda yg baik harus disokong

Reply
avatar
IK Tia
admin
June 19, 2014 at 8:42 AM ×

Hahaa. Ye Ary... Rabu yang bisu :D

UiTM Kota Kinabalu Sabah..

Reply
avatar
June 19, 2014 at 1:58 PM ×

memang patut di sokong..uitm di hatiku ^_^

Reply
avatar