Tabahnya Hatimu ...

Assalamualaikum. Thanks for dropping by ..

Entri penuh feeling =.=


Ayah , bila ibu kata uban ayah dah bertambah. Tiba-tiba hati Along tersentak! Ibu kata ayah banyak fikir. Ayah fikirkan apa? Ayah fikirkan anak-anak ayah yang seramai 7 orang ni ye?


Kadang-kadang bila kami makan sedap , kami ajak ayah makan sekali ayah kata "takpelah. Ayah tak nak makan." Tapi sebenarnya ayah tak nak berebut makan dengan kami kan? Ayah nak semua anak ayah kenyang. Biarlah ayah tak makan pun.


Bila sampai tarikh lahir ayah , kami jadi sedih. Sebab kami tak tau nak bagi ayah hadiah apa. Tapi ayah macam tau-tau je kan. Ayah kata "takpelah. Ayah tak nak hadiah. Yang penting anak-anak ayah belajar bersungguh dan banggakan ayah cukuplah."


"Ayah , ada duit tak? Nak beli buku."


Ayah tak fikir apapun. Ayah terus kata "ADA. Nanti ayah bagi ye." Ayah nak ambik duit dari mana? Kami tau ayah takde duit masa tu. Ayah pergi keje macam biasa. Muka ayah nampak tenang je.


Ayah balik dari kerja. "Alhamdulillah , tadi ada duit masuk." Kami nampak mata ayah bersinar-sinar. Senyuman lega ayah.


Ibu , ayah .. Terima kasih untuk semuanya. Tak terbalas jasa ibu dengan ayah oleh kami semua 7 orang adik beradik ..

Previous
Next Post »

5 Comments

Click here for Comments
Unknown
admin
April 24, 2012 at 9:49 AM ×

hmm jasa ibu ayah terlalu banyak, moga kita jadi anak yg mengenang jasa. aminnn

Reply
avatar
Afasz
admin
April 24, 2012 at 10:46 AM ×

byk uban , byk fikir....

si dia baru umur 28 dah penuh uban ....byk fikir....hmmm...

Reply
avatar
April 24, 2012 at 11:42 AM ×

berlinang air mata baca entry ni..belum lg beli hadiah utk bpk birthday aritu huhu

Reply
avatar
P#eoniX
admin
April 24, 2012 at 6:37 PM ×

jase orang tua yang bayak berkorban...x dapat di nilaikan ngan wang ringgit...bertuah ko dapat mak bapak yang camtuh...aku pasti satu hari nanti pasti dorang gak bangga ade anak cam ko neh...terlebeh sudah!!!hakhakhak....;p

Reply
avatar