Kad Nikah Pintar. Pintar Ke?

Assalamualaikum. Thanks for dropping by ..

First sekali , nak kasi kredit dekat MAMA sebab kasi Tia idea untuk update blog di malam hari. Nak sembang pasal Kad Nikah Pintar.


Seriously , aku baru tau pasal ni. Yelah , aku kan belum kahwin. Mana nak tau. Tapi ni alang-alang dah tau dari blog mama , baiklah aku share kan. Kot-kot ada yang teruja dengan kad nikah pintar ni terus ajak partner dia kahwin. Dekat situ pengaruh entri aku berfungsi. Heh!


Sebelum ada kad nikah pintar ni , pasangan dedulu pakai sijil je. Meh jamu mata dengan gambar rupa kad nikah pintar yang aku ambik dari blog Mama. Mama , Tia ambik gambar mama ye. Tapi kalau mama rasa gambar ni tak elok ada di blog Tia , mama inform Tia cecepat tau. Nanti Tia remove. Meh tengok meh ..

 

Nice kan? Aku pulak yang teruja. Pada pandangan peribadi aku , bagus jugak kad macam ni dikeluarkan. Senang sikit. Main sumbat dalam dompet aje lepas tu boleh heret bawa pergi mana-mana kan? Especially , bila ada emergency yang memerlukan pengesahan yang korang dah kahwin.


Btw , to my future husband yang aku tak kenal ,

"Awak , comel tak kad pintar ni? Mungkin masa kita kahwin nanti kita pun guna kad ni kan? Ada gambar awak dekat sebelah , gambar saya dekat sebelah. Nanti saya nak ambik gambar biar yang comel-comel lah. Hehe :) Tapi kan awak , saya tak kisah pun kalau takde kad ni. Asalkan awak sanggup nikah dengan saya dan jadikan saya isteri awak yang sah pun dah cukup. InsyaAllah."

Ouh , yang tajuk entri tu. Kad Nikah Pintar. Pintar ke? Perlu ke letak pintar? Heh ..

Previous
Next Post »

6 Comments

Click here for Comments
P#eoniX
admin
April 21, 2012 at 11:29 PM ×

baguslah dah hade kad pintar neh senang sket....x yah nak bawak sijil yang x mungkin orang nak bawak kemane-mane dorang nak pegi...nice!!!

Reply
avatar
eva
admin
April 22, 2012 at 1:54 AM ×

kalau dekat srwk dgn sabah mmg takda buat kad mcm tu.. arap2 ada buatkan.. hehe

Reply
avatar
April 22, 2012 at 2:43 AM ×

akak kad biasa je.kwn akak kad pintar

Reply
avatar
maszull
admin
April 22, 2012 at 9:24 AM ×

assalamualaikum Tia...mekacih yer sbb berkongsi ngan mama n kreditkn kat blog mama...

okay Tia mama seronok dpt berkongsi n3 n pengetahuan bersama2 ngan kekawan semua..

mekacih Tia bila plak turn Tia plak...hehehe...

Reply
avatar
Unknown
admin
April 22, 2012 at 10:16 AM ×

@maszull

walaikumsalam mama .. hehe .. thanks mama sebab sudi jugak berkongsi dengan kami .. turn Tia? hehe .. nanti2 kot ma .. belom ada lagi ni :)

Reply
avatar
April 22, 2012 at 7:19 PM ×

alahaiii...ndak sabar niii !!! heee

Tia msti dtg kalau sis kawen ya??haha yakin ni kawne cpt :P

Reply
avatar