Buat aku, buat kamu.



Buat kau yang sedang memilih, tapi masih keliru.

dan buat kau yang telah memilih, tapi masih ragu-ragu.

Ya, buat kau.

Tiap kali aku rasa ada yang tak kena, aku baca ayat tu balik-balik. Sampailah aku boleh kata dengan diri aku sendiri, "ya betul". Sebab emosi ibu ngandung ni macam lain sikit. Dia nampak over. Ngade-ngade pun ye juga. Aku lah tu.

Apapun jadi, aku kena balik pada Allah. Dengan Allah, aku takkan rasa kecewa. Aku ni je yang selalu kecewakan Dia. Tsskk!

Kita kahwin dengan lelaki paling jahat dalam dunia pun, kalau cinta kita dengan Allah lebih dari segala-galanya. Kita tak risau apa. Sebab kita tau Allah ada dengan kita. Keyakinan kita pada Allah terlalu tinggi.

Tapi kita patut risau bila kita berkahwin dengan orang yang kita sayang, kita cinta. Takut rasa cinta tu melebihi rasa cinta kita pada Allah sampai sanggup lupa Allah semata-mata untuk cinta manusia yang sementara.

Walau macamana sekalipun, pokok pangkalnya. Kita kena selalu balik pada Allah. Memanglah kan kita ni selalu sangat tersasar. Tapi Allah tak pernah kata kita tak boleh balik pada Dia. Malah, itu yang Dia nantikan. Kita ni, kalau dibagi bahagia yang lebih-lebih sangat. Pandai lupa pada siapa yang memberi bahagia tu. Bila dah sakit, bila dah pedih, kecewa, terluka semua. Baru tau mana nak pergi.

Tapi tak apa. Sekurang-kurangnya kita masih sedar kita nak balik mana. Kita nak cari siapa. Kena bersyukur tu sebab Allah yang jentik hati kita untuk balik pada Dia, minta pada Dia. Sebab dah tak ada tempat lain dah kita ni nak pergi. Percayalah. Tetap balik pada Dia juga.

posted from Bloggeroid

Previous
Next Post »

3 comments

Click here for comments
Pha Is
admin
September 4, 2016 at 3:34 PM ×

nice share.. tapi saya belum memilih. so, xde ragu2 lagi.. hahaha

Reply
avatar
Lea Azleeya
admin
September 27, 2016 at 11:35 AM ×

sentap sekejap.. Nice sharing..

Reply
avatar