Bila Diri Disayangi

Assalamualaikum.


Dulu-dulu , saya suka dengar lagu. Tapi saya tak pernah hayati lirik-lirik lagu tu. Hampir ke semua lagu saya kaitkan dengan CINTA. Cinta pada kekasih. Sedih :(


Saya yakin , ramai yang pernah dengar lagu dari Ukays - Bila Diri Disayangi. Kan? Entah kenapa tiba-tiba malam ni jiwa nak tangkap leleh je. Hehe. Saya baca lirik lagu tu , and then saya sedar. Lagu tu bukan cuma untuk KEKASIH sebagai manusia. Tapi lebih kepada CINTA PADA ALLAH ^____^

***

Terdengar bisikan mesra
Kalimah keramat bermentera
Bermulanya siang berakhir malamku
Tak akan ku jemu menyebut nama-Mu

Tiada batasan waktu
Tiada tempat-Mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan kasih
Merubah takdir

(Korus)
Bila ku sedari diri disayangi
Langkah kaki ini semakin berani
Bila terkeliru ku ucap nama-Mu
Terasa diriku kembali dipandu

Engkau yang pertama tiada akhirnya
Aku dalam kegelapan Engkaulah cahaya
Izinkahlah aku menumpang di sini
Di bawah naungan kasih dan sayang-Mu
Ku berserah diri


Nak dengar juga? Nak download? Sini --> Bila Diri Disayangi
By the way , saya suka lagu-lagu Ukays :)
Nanti share lagi lagu-lagu lama okay. Hehe :D

Previous
Next Post »

1 comments:

Click here for comments
a i m z
admin
April 24, 2013 at 12:18 AM ×

best...huhu..jiwang~

Congrats bro a i m z you got PERTAMAX...! hehehehe...
Reply
avatar