Rahsiakannya .. Ianya Lebih Baik

Assalamualaikum .. Aku ada baca entri terbaru Ben Zaman ini , orang kita ramai dah bergelar ‘orang kaya' .. Aku tertarik dengan ayat ;

“Rahsiakan pertunangan dan iklankan (maklumkan) tentang perkahwinan” (Hadith riwayat Ahmad dari Abdullah bin Zubair Radhiyallahu ‘anhu, dan disahihkan oleh al-Albani di dalam Irwa’ al-Ghalil)

Hebohkan citer diri dah bertunang sana sini. The end nya , putus tunang di tengah jalan. Nak jawab cemana tu. Ingatan untuk diri aku jugak ni. Macam Siti kata , "BIARLAH RAHSIA". Ceit!

Tapi betullah kata Ben. Orang sekarang bertunang dah macam nak kahwin. Tak tau macamana masa nak kahwin nanti. Nampak sangat membazirnya padahal nanti lepas kahwin lagi banyak nak guna duit.

Takpelah , duit dorang kan? Kalau takde duit , p je buat pinjaman .. Boleh .. Senangkan?


Previous
Next Post »

5 comments

Click here for comments
dwaty
admin
March 26, 2012 at 6:31 PM ×

nak kawn baru hebahkan...

Reply
avatar
March 26, 2012 at 6:58 PM ×

mmg btol pon...b'tunang tak payah nak heboh2 sgt..

dh kawen, takpe la.
tu pon kena b'sederhana gak..^^

Reply
avatar
Cik RoSs
admin
March 26, 2012 at 8:26 PM ×

Maaf cakap,orang sekarang ni suka buat pelamin untuk bertunang.kemudian,kecoh panggil kawan2,jiran2 1 taman.

Kadang2 tu,kenduri tunang dah sama kos dengan kenduri kahwin.dengan pelamin,jamuan makan,jurukamera,hiasan bilik,baju tunang...ish3

Reply
avatar
cik violet
admin
March 26, 2012 at 8:36 PM ×

tau xpe..xberkenan cara org bertunang..gaya macam da nak kawen..elakkan pembaziran..duit yg ada digunakan untuk masa akan dtg..

Reply
avatar