Muslimah Bekerja

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum..

Masa "jalan-jalan" dekat facebook , ada sesuatu yang menarik perhatian saya.
Bila saya baca , sebiji macam apa yang saya pernah fikirkan dulu sebelum bertudung labuh.


Macam-macam yang saya dengar kalau muslimah yang menutup aurat dengan baik ni bila dah masuk alam pekerjaan.


Susah nak dapat kerjalah.
Kena tindaslah.


Tapi tu pemikiran saya yang sebelum-sebelum ni.
Sekarang saya yakin. Tu semua bisikan syaitan yang nak buat saya ragu-ragu untuk menutup aurat dengan baik.
Betapa liciknya syaitan.


Saya tepis semua prasangka buruk tu. Buang jauh-jauh.
Alhamdulillah , semua prasangka buruk tu hilang sekelip mata bila saya dah menutup aurat dengan baik. Tak ada rasa was-was dah. Malahan , saya dapat rasa ketenangan yang luarbiasa. Rasa dekat dengan Allah S.W.T ..



Bekerja bukan bermakna tidak dapat menutup aurat dengan baik.
Sebaliknya wanita bekerjalah yang seharusnya lebih menjaga pakaiannya supaya menutup aurat dengan baik kerana dirinya terdedah kepada orang ramai.


Sebenarnya , banyak lagi jenis pakaian menutup aurat yang sesuai dipakai dalam pelbagai bidang pekerjaan. Jadi , saya mohon jaganlah gambr ini dijadikn alat utk mmpertikaikan hukum Allah pula. Kain tersangkutlah , apalah. Islam itu indah dan mudah.


Matlamat utama saya belajar , bukan semata-mata nak belajar pandai-pandai lepas tu cari kerja hebat-hebat. Rezeki ada di mana-mana. InsyaAllah , pasti ada bahagian untuk saya.

Previous
Next Post »

12 Comments

Click here for Comments
Tihara
admin
December 25, 2012 at 3:23 PM ×

bagus entry ni..alhamdulillah :)

Reply
avatar
Cik Gee
admin
December 25, 2012 at 3:31 PM ×

betul tu, pasti ada bahagian utk kita. serahkan saja pada Allah. hayati sepenuhnya apa yg ada utk kita sekarang ni.. :)

Reply
avatar
diana
admin
December 25, 2012 at 3:58 PM ×

betul tu..
kalau betul2 nak buat,memang mudah..yang jadi susah bila kita sendiri taknak buat.

Reply
avatar
December 25, 2012 at 7:53 PM ×

yup betul tu matlamat tak menghalalkan cara

Reply
avatar
eiela
admin
December 25, 2012 at 8:08 PM ×

a'a, betidung litup bukan masalah untuk bekerja

Reply
avatar
ct kektus
admin
December 25, 2012 at 11:39 PM ×

betul tu tia. pintu rezeki tu luas. :)

Reply
avatar
Si Matatajam
admin
December 26, 2012 at 12:51 AM ×

Balas kunjungan dan folo sini..
Asal niat tu kerana Allah segalanya dipermudahkan

Reply
avatar
Fiza Rahman
admin
December 26, 2012 at 9:41 AM ×

Betul tu. Berpenampilan muslimah tak semestinya susah dpt kerja.

Reply
avatar
Cik Tia
admin
December 26, 2012 at 1:28 PM ×

alhamdulillah , moga bermanfaat :)

Reply
avatar
najihahfara
admin
December 26, 2012 at 2:50 PM ×

kerja mana2 pun aurat tetap kene pelihara. ya, betul cakap tia. rezeki ada dimana2. Allah Maha Mengetahui

Reply
avatar
December 26, 2012 at 3:52 PM ×

Huhu..betul tu Tia. Rezeki Allah dah ditebarkan mana2. Usaha yg penting dah usaha itu sebenarnya jalan kita meneruskan kehidupan berlandaskan redha Allah..kan kan wallahualam insyaAllah

Reply
avatar
December 26, 2012 at 6:00 PM ×

alhamdulillah.. teruskan istiqamah dik.. :)

Reply
avatar