Menerima Seadanya

Tiba-tiba handphone berbunyi. Aku baca SMS yang baru dikirim dengan teliti. Kawan sebilik mengadu katanya abang bawa breakfast pagi ni. Aku pun tanyalah , habis tu kenapa macam tak happy? Katanya abang dia tak bagitau pun nak makan dekat KFC. Dia cuma pakai baju biasa dengan muka selekeh macam belum mandi.


Aku pun katalah dekat dia. Kalau lelaki tu baik , muka selekeh macamanapun dia akan terima seadanya. Sekurang-kurangnya , dia tak plastik macam orang lain yang pakai mekap tebal-tebal konon nak nampak lawa. Pakai baju seksi-seksi dedah sana sini bagi orang lelaki tengok secara percuma.


Janganlah dikisah pandangan manusia. Yang penting bagaimana kita di sisi-Nya. Manusia semuanya sama. Yang membezakan hanyalah amalan kita. Jangan cantik di mata manusia , sebaliknya di depan pencipta.


Nota Penulis : Asal nampak bersih dan kemas pun sudah memadai :)

Previous
Next Post »

5 Comments

Click here for Comments
March 11, 2013 at 11:26 AM ×

kan, janji sedap mata memandang,


jgnlah sampai selekeh sgt sampai serabai.hikhik

:p

Reply
avatar
Amanina
admin
March 11, 2013 at 11:53 AM ×

Salam.. bru 1st singgah sini :)

Setuju..

Reply
avatar
March 12, 2013 at 12:12 PM ×

xpa, kalo dia trima diri kita seadanya..konfem x ksh ba tu hehe

Reply
avatar
Aziah Razak
admin
March 12, 2013 at 12:30 PM ×

its true. kemas dan simple. its better that way :D

Reply
avatar
Encik H
admin
March 24, 2013 at 5:55 PM ×

banyak entry yg aku xtau nak komen apa..and xtau nak komen macam mana..haishhhh

Reply
avatar