Bukan Tak Suka Tapi ...

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum ...


Masing-masing ada sejarah hidup sendiri. Tak kira lah baik ke buruk. Ia tetap sejarah. Aku pun ada sejarah hidup. Sejarah hidup yang mana aku lebih suka diamkannya melainkan ada situasi dan keadaan di mana aku harus menceritakannya pada orang.


Kadang-kadang aku tak suka bila ada orang cuba ceroboh masa silam aku. Saat-saat aku cuba lupakan masa silam tu , tiba-tiba ada pula yang cuba ingatkan balik. Seriously aku akan jadi blur.


Aku tak sanggup menipu dengan mengatakan "aku tak pernah menjadi seperti itu" padahal aku pernah! Tapi itu kan dulu. Aku tak nak buka semula cerita dulu. Kenapa kau mesti tanya kisah silam aku?


Tidak ada insan suci yang tidak punya masa silam. Dan tidak pula ada insan berdosa yang tidak punya masa depan ..

Previous
Next Post »

6 comments

Click here for comments
combi
admin
February 12, 2013 at 9:01 PM ×

yes..tp camne keadaan kalau kisah silam tu dibuat lg....sedangkn kita percayakn dye dah...:(

Reply
avatar
Encik H
admin
February 12, 2013 at 9:23 PM ×

bukan tak suka tapi tak selesa..kot..:D

Reply
avatar
Fariq
admin
February 12, 2013 at 10:24 PM ×

sape yg selalu kacau tia cenggitu.. meh btau fariq, kite babap die..

Reply
avatar
February 13, 2013 at 1:27 PM ×

hai tia..lame nye akak tak singgah sini.. ;)

Reply
avatar
diana
admin
February 14, 2013 at 1:38 AM ×

kita manusia biasa..kesalahn tu pasti ada..yang penting kita mahu berubah..

Reply
avatar