Dah Bersedia Nak Jadi Terkenal?

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum ..


Pernah terfikir suatu hari anda akan jadi seseorang yang dikenali? Pergi mana-mana orang berbisik tak henti.


Ahh! Tak kisahlah kalau itu cuma angan-angan yang tak bersudah.


Menjadi seseorang yang dikenali bukanlah semudah pejam mata. Banyak perkara yang perlu di ambil kira. Nak jaga hati sini sana. Sampai sudah , diri sendiri pula yang merana.


Manusia ni pula ada penyakit hati. Tak boleh tengok orang senang sikit , mesti nak dengki. Yang baik tak dipandang , yang buruk pula diheboh sana sini. Habis cerita masa silam dikaji. Kononnya nak yang sensasi.


Tak kisahlah kalau dikenali. Yang penting jangan lupa diri. Sentiasa ingat asal usul saudara saudari. Bila dah terkenal nanti , jangan lupa untuk berbakti. Bukan nak dipandang tinggi. Sekadar bukti tak pernah pentingkan diri.


Dah bersedia perkenalkan diri? :)

Previous
Next Post »

7 comments

Click here for comments
February 16, 2013 at 4:35 PM ×

betul tu. walau tinggi melangit mana pun, jangan sekali kali menyombong diri. orang sombong ni rugi kan! :)

Reply
avatar
Cik Tia
admin
February 16, 2013 at 4:55 PM ×

rugi dunia , rugi akhirat ...

Reply
avatar
February 16, 2013 at 7:22 PM ×

Menjadi terkenal, suatu kepuasan diri mungkin.. ^_^

Reply
avatar
P#eoniX
admin
February 17, 2013 at 1:23 AM ×

errrmmm...terkenal??no komen..huhuhuh!!!!

Reply
avatar
Amoooi
admin
February 17, 2013 at 2:28 AM ×

Semorang ada pendapat masingmasing. For me, tak payah jadi terkenal kerana bakat or fizikal. Ckup lah jadi teladan dan ikutan yang baik kepada generasi muda. Ehek

Reply
avatar
Tinta Lana
admin
February 17, 2013 at 5:32 PM ×

Salam.

Pengorbanan dalam menjadi terkenal tu tia - tak semua mampu laluinya.

Mcm tia sebut, banyak hati nak kena jaga.

Ada masa, kita pun kena hati kering sekering2nya.

Reply
avatar
Encik H
admin
March 7, 2013 at 5:51 PM ×

tak..tak bersedia..tak ingin jadi terkenal..dan kalau boleh taknak dikenali..

risiko tinggi bila terkenal atau sering diperhati..

Reply
avatar