Kopi Adalah Pilihan Terakhir

Assalamualaikum. Kalau dekat kampung Tia, air kopi adalah air rasmi dorang bila ada tetamu yang datang. Yelah, tetamu dekat kampung yang selalu datang pun majoriti dah berumur. So, memang kopilah pilihan.

Tia tak suka minum kopi. Letaklah gula banyak mana pun rasa pahit tetap ada. Tak sedap. Masa Tia belajar dekat Politeknik dulu kan Tia tinggal kamsis (asrama). Air kopi ni tersangatlah popular bila musim peperiksaan mulai hampir.

Pelajar struggle gile sampai tidur lewat malam sebab nak belajar. So, semua sedia air kopi yang panas-panas untuk menemani masa belajar. Konon kurangkan mengantuk. Ee~ Tipu. Apasal Tia minum kopi sebab nak tidur lewat untuk belajar masih jugak rasa mengantuk? Apesal, apesal?

Bagi Tia, air kopi adalah pilihan terakhir kalau Tia dah desperate sangat nak minum air yang berperasa selain air kosong. Heheh~

Photobucket
Previous
Next Post »

18 comments

Click here for comments
September 17, 2011 at 11:43 PM ×

oooohh tiaaa
kopiii itu sgt sedaaaap
hihihihi
lagi pahit lagi sedaaap
mie sgt gile koopiiii
hihihi

Reply
avatar
fiq.
admin
September 17, 2011 at 11:49 PM ×

ouh, tak suke ek, nescafe tu bagus sebenarnya kecuali untuk org2 yang sememangnya ada penyakit.kadang2 kopi ni sedap jugak tau tia! haha

Reply
avatar
FaKArePa!n
admin
September 17, 2011 at 11:52 PM ×

kopi ni dia ade caffeine..
caffeine ni boleh hilangkan mengantuk..
kesimpulan nya, kopi ni memang boleh hilangkan mengantuk untuk orang2 tertentu.. hehe

Reply
avatar
September 17, 2011 at 11:52 PM ×

sy pun kureng kopi2 ni Tia huhu

sy suka milo/teh hehe

Reply
avatar
NOOR FATIN
admin
September 18, 2011 at 12:03 AM ×

saya susah sangat nak minum kopi..wuuu.. baik air masak lagi =p

Reply
avatar
Freaky
admin
September 18, 2011 at 12:08 AM ×

kopi sangat sedap la tia. ahaks :P

Reply
avatar
September 18, 2011 at 12:19 AM ×

kopi cap kapal api ..betul kaw2 ...

Reply
avatar
September 18, 2011 at 12:25 AM ×

aku suka kopi dan pasta.


LALALALALALA

Reply
avatar
Bro ahmad
admin
September 18, 2011 at 12:25 AM ×

kopi la sedap tia..nak lena tidur minum susu pekat manis..tapi tk elok ahh...bro suka kopi hmm....kapal api hahaaa

Reply
avatar
Bui Junaidi
admin
September 18, 2011 at 12:40 AM ×

kalau bui minum kopi confem sakit tekak..tp bui ketagih air teh..hehe

Reply
avatar
bella luna
admin
September 18, 2011 at 12:51 AM ×

bg bella,kopi tak berapa nak influence pun sebenarnya,lau mata tu dah ngantuk,tmbh2 malas lak nak studi, minum la byk2 mane pun kopi, akhirnya lentok gakz,hehe,.

sama la tia,tapi bukan tak ske cume tak sempat nak minum sbb byk lagi choice yg lagi menarik hati,hehe

Reply
avatar
Kancil 8349
admin
September 18, 2011 at 1:07 AM ×

Kancil suka kopi...hehehe...

sebab ia buat Kancil tidur...pelik kan...hehehe

Reply
avatar
Farhan Hanif
admin
September 18, 2011 at 2:05 AM ×

ada sesetengah org yg minum kopi terus rasa ngntuk...saya pulak kadang2 mengantuk kadang segar balik...hahaha

Reply
avatar
Ezad Skytech
admin
September 18, 2011 at 9:53 AM ×

boleh segar sampai pagi kalau minum kopi ni tengah malam...heee~

Reply
avatar
emy|farid
admin
September 18, 2011 at 11:43 AM ×

ahahaha ikut jenis org kot tia kan, ada org memang tak ley tdo lpas minum kopi..... kalau emy sblm tdo lgi la nak minum neskafe panas..... kalau ptg2 lepak ngan family, suka gila kot bancuh kopi, bhgia gitu...... hehe

Reply
avatar
Arpiiz
admin
September 18, 2011 at 12:33 PM ×

haha, samalah dengan kita juga..^^

Reply
avatar
Bui Junaidi
admin
September 19, 2011 at 7:03 AM ×

kak bui kalau minum kopi,konfem pening lalat..*_*

Reply
avatar
September 19, 2011 at 9:38 AM ×

dulu masa akak belajar nescafe 3 in 1 tuh sangat popular..memang tak mengantuk..sampai pagi tak tido..hehe

Reply
avatar