Nak hulur pisau pun ada cara

Benda-benda melibatkan pisau ni memang agak bahaya. Sebab tu, bila nak hulur pisau pada sesiapa. Tak boleh nak hulur ikut suka hati. Ada caranya. Cara ni pun, mak aku yang ajar. Haa, benda simple macam tu pun mak aku tak ambil remeh.



"Aku tikam kau!"

Mak aku marah bila aku hulur pisau gaya macam tu dekat dia. Katanya bahaya. Aku pun pelik. Tang mana bahaya kan. Tapi tu lah. Masa tu kecik lagi. Tak berani nak banyak tanya. Sampailah dah besar ni. Aku masih tak tau kenapa cara tu salah. Jadinya, mak aku ajarlah cara nak hulurkan pisau dengan betul.



"Takpelah, biar aku yang luka. Asalkan kau selamat."

Bila mak ajar ini caranya, pun aku tak berani nak tanya. Kenapa cara tu tak boleh dan kenapa cara ini boleh? Ada yang tau ke?

Disebabkan dah biasa, sampai sekarang pun bila aku nak hulur pisau ke gunting ke atau apa-apa benda yang tajam lah. Aku akan hulur bahagian tangkai dulu. Aku rasa, aku kena tanya mak aku lah nanti kenapa macam tu, kenapa macam ni. Aku yakin, mak takkan marah dah. Anak dia dah besar kot. Hikss.

posted from Bloggeroid

Previous
Next Post »

1 Comments:

Click here for Comments
Nabila Syifa
admin
September 25, 2016 at 5:55 PM ×

betul.benda tajam tak boleh main pegang sesuka hati.kena pegang cara betul supaya x ada sesiapa tercedera nanti

Congrats bro Nabila Syifa you got PERTAMAX...! hehehehe...
Reply
avatar