Sedap yang mahal


Makanan yang baik adalah makanan yang rasanya tetap sama, manisnya tak berubah, masinnya tak kurang walaupun harga barang semakin hari semakin mahal.

Harga barang akan tetap terus megah naik.

Tapi makanan yang baik, kualitinya tak hilang. Jadi caranya apa? Saiz yang berubah.

Kalau dulu sebesar penumbuk, mungkin sudah berubah sebesar ibu jari. Demi menjaga kualiti, ubah saiz tak apa. Mohon jangan berubah rasa. Sebab, sedap itu yang mahal.

Jangan salahkan harga barang yang naik. 😑
posted from Bloggeroid
Previous
Next Post »

2 comments

Click here for comments
Cik Yaya
admin
September 29, 2016 at 2:27 PM ×

salam..

haihh..klo sedap kalo bole tu xnak la berubah saiz jugak..huhu
*kalau bole..kan*

Reply
avatar
Gee Lion
admin
October 1, 2016 at 1:03 PM ×

kat tempat husband aku kerja pun gitu. sebab nak kekalkan harga, portion makanan kena ubah.. yg besar jadi kecil.. gitu..

Reply
avatar