Thursday, September 29, 2016

Sedap yang mahal

Makanan yang baik adalah makanan yang rasanya tetap sama, manisnya tak berubah, masinnya tak kurang walaupun harga barang semakin hari sema... thumbnail 1 summary

Makanan yang baik adalah makanan yang rasanya tetap sama, manisnya tak berubah, masinnya tak kurang walaupun harga barang semakin hari semakin mahal.

Harga barang akan tetap terus megah naik.

Tapi makanan yang baik, kualitinya tak hilang. Jadi caranya apa? Saiz yang berubah.

Kalau dulu sebesar penumbuk, mungkin sudah berubah sebesar ibu jari. Demi menjaga kualiti, ubah saiz tak apa. Mohon jangan berubah rasa. Sebab, sedap itu yang mahal.

Jangan salahkan harga barang yang naik. 😑

posted from Bloggeroid

2 comments

  1. salam..

    haihh..klo sedap kalo bole tu xnak la berubah saiz jugak..huhu
    *kalau bole..kan*

    ReplyDelete
  2. kat tempat husband aku kerja pun gitu. sebab nak kekalkan harga, portion makanan kena ubah.. yg besar jadi kecil.. gitu..

    ReplyDelete