Cinta Dari Allah s.w.t

Dengan Nama Allah s.w.t Yang Maha Pemurah 

Allah, Allah, Allah...
Menitis air mata ni. Siapa kata nak belajar mencintai Allah s.w.t hanya di tempat-tempat tertentu saja? Alhamdulillah. Kalau bukan kerana Dia yang menggerakkan hati ini, cinta pada-Nya takat situ-situ saja. Tapi Allah s.w.t telah mengizinkan saya 'bertemu' dengan blog-blog yang sangat mengusik jiwa hamba ini. Membaca coretan-coretan mereka membuatkan hati saya luluh.

Ya Allah, izinkan aku mencintai-MU lebih dari segala-galanya. Jauhkan rasa cintaku pada dunia sehingga aku lupa pada-MU ya Allah :'((

Pernah tak kita berfikir sejenak. Kita tak mampu nak menangis pun kerana dosa yang kita dah buat. Padahal, kitalah orang yang selalu melakukan dosa. Kita menzalimi diri sendiri. Meninggalkan larangan Allah s.w.t, melakukan perkara yang dilarang oleh-Nya.

Ya Allah ..

Jika kamu tidak mampu menangis kerana dosa yang kamu lakukan, maka menangislah kerana kamu tidak mampu menangis.

Pernah tak kita mengalirkan air mata bila bersujud mengenangkan Dia?

Saya bersyukur sangat-sangat pada Dia. Sangat bersyukur. Bila dulu saya tersesat jalan, kini Dia tunjukkan semula jalan pulang untuk kembali pada-Nya.

Rasa nak sangat saya berkongsi perasaan ni pada semua. Tapi tak mampu. Rasa indah ni tak mampu saya gambarkan melalui kata-kata. Hanya yang melaluinya tahu apa kemanisan bercinta dengan-Nya. Dan saya yakin, tiada cinta manusia di dunia ini yang mampu menandinginya.

Kadang saya menangis sorang-sorang. Saya bukan dari keluarga yang dikelilingi orang beragama, ustaz ustazah. Ujiannya terasa sangat hebat. Berdepan dengan mereka yang mencintai dunia. Kemudian, bila saya tak mampu menghadapinya. Saya kembali semula pada DIA. Memohon hanya pada Dia. Sebab saya tahu, tak ada tempat untuk saya mengadu selain Dia.

Sekarang saya faham. Kalau dulu Allah uji saya, jauh dari cinta-Nya. Tapi kini saya 'diambil' semula. Sebab saya faham macamana menjadi orang yang lalai mengingati Allah. Saya pernah lupa Dia. Sekarang, saya sudah 'dikembalikan'. Tiba masanya untuk saya tanam rasa cinta ini pada orang lain pula. ALLAHUAKHBAR!

Betapa Allah punca cara sendiri menunjukkan kasih sayang-Nya pada kita. Cuma kita saja yang selalu alpa. Kini saya dapat rasakan. Mempertahankan Islam di akhir zaman ini umpama menggenggam bara api. Kalau tidak bersungguh-sungguh nescaya agama akan terlepas dari genggaman kerana suasana sekeliling yang tidak membantu pada kebaikan.

Beruntunglah orang-orang yang ganjil itu.

Semoga saya akan terus diberi kesempatan untuk menyebarkan cinta anugerah Ilahi ini.

Previous
Next Post »

2 Comments

Click here for Comments
a i m z
admin
May 31, 2013 at 12:45 AM ×

saya xmampu menangis utk apa apa pun......kerasnya hati, kalah batu! huhu

Reply
avatar
reenapple
admin
May 31, 2013 at 12:46 AM ×

Dan aku akam terus membaca coretan-coretan kamu yang banyak sedarkan aku pada hakikat yang DIA telah tetapkan. :)

*perlahan-lahan kita belajar berubah. Senyum

Reply
avatar