Johan As'ari Tolak Babak Bersentuhan

Assalamualaikum.


Tengah sibuk mencari jenama kereta yang canggih-canggih untuk masukkan dalam cerpen , tiba-tiba jumpa satu artikel dari 2dayblogger. Kenal Johan Asari ataupun botak dalam Juvana? hehe. Artikel tu berkaitan dengan beliau. Kata Johan;


Hasil Carian Google



Niat untuk berubah timbul sekembalinya dari Tanah Suci. Tiada siapa memaksa, tetapi keinginan ini terbit atas kesedaran sendiri. Selama ini saya terlalu leka sehingga melanggar perkara yang tidak boleh dilakukan.

Kalau boleh, saya mahu mengelak daripada adegan yang memerlukan saya bersentuhan. Saya tahu, pasti ia akan menyukarkan produksi, terutama jika sentuhan itu membabitkan watak ibu dan anak. Lihatlah bagaimana nanti, namun saya berharap apa yang saya niatkan ini dapat ditunai dengan sempurna.

Bukan apa, saya juga manusia yang tidak terlepas daripada kesilapan. Mungkin hari ini saya kata tidak mahu lagi bersentuhan, tetapi esok lusa saya sendiri melanggar janji. Jadi, saya berharap peminat dapat memaafkan andai perkara itu terjadi. - sumber


Saya bukan nak bergosip. Tapi , kalau betul apa yang Johan katakan tu. Alhamdulillah. Sangat positif! Sebab sekarang ni pun banyak sangat cerita-cerita yang ada babak bersentuhan antara lelaki dan wanita. Kalau tak , anak-anak muda yang tengok pun akan mudah terpengaruh.


Mereka akan buat kesimpulan sendiri. Bila bercinta , boleh pegang tangan , boleh keluar berdua , boleh sentuh sana , boleh sentuh sini. Kan tak elok macam tu. Marilah kita doakan semoga artis-artis dekat Malaysia ni dibukakan pintu hati mereka untuk menilai yang mana baik dan mana buruk. Mana halal dan mana haram.



Don't tell people you are MUSLIM , show them you are a MUSLIM ..
ACT like a MUSLIM,
DRESS like a MUSLIM,
and PRAY like a MUSLIM

Islam Itu Indah :D


Previous
Next Post »

3 Comments

Click here for Comments
May 15, 2013 at 9:42 AM ×

bgus gak tu kan..

alhamdulillah,utk kebaikan juga..

Reply
avatar
Tinta Lana
admin
May 15, 2013 at 8:09 PM ×

Salam.

Moga niat johan dipermudahkan.. walaupun laluan sukar, tapi Allah sentiasa bersama dengan hambaNya, lagi2 yg berniat baik nak menegakkan agama.. :)

Reply
avatar
a i m z
admin
May 16, 2013 at 10:12 AM ×

moga istiqamah...

Reply
avatar