Semua Nak Menyanyi..

Assalamualaikum ..

Zaman sekarang semua nak menyanyi kan. Dari sekecik-kecik budak sampailah ke tua-tua dewasa. Untuk apa? Keluar tv? Asah bakat?

Kalau alasan keluar tv, tak bijak sungguh alasan. Asah bakat? Pun tak logik. Adeh! Banyak lagi bakat yang boleh diasah selain menyanyi.

Macam yang sekarang ni sibuk sangat dengan program Kilauan Emas tu. Alahai pak cik mak cik. Maaf kalau saya nampak kurang adab. Tapi kan, daripada mak cik dengan pak cik masuk program tu lagi baik pak cik mak cik duduk rumah.

Banyak lagi benda berfaedah boleh dibuat. Budak-budak kecik tu pun sama. Kenapa mesti didik dari kecil dengan hiburan semacam itu? Ingatlah, melentur buluh biar dari rebungnya.

Sekian...
Previous
Next Post »

22 Comments

Click here for Comments
Unknown
admin
July 1, 2011 at 2:53 PM ×

hehehe. tahu xpe. gelak2 je tgk kilauan emas tu. ehehe

Reply
avatar
Firdaus Life
admin
July 1, 2011 at 2:54 PM ×

freaky benci nyanyi kerana suara freaky sangat tak sedap.. kalau dengar boleh pengsan

Reply
avatar
Damn Nations
admin
July 1, 2011 at 2:55 PM ×

Yup... biarlah menyanyi sekadar hobi walaupun berbakat macam david archuleta atau mans zelmerlow... huhu... kan bagus makcik pacik tu dok p mgaji kat masjid.. dah... tua... setuju dgn tia... meluntur buluh biar drpd rebungnya... kalau tak mau buat je gulai rebung... hehehe oit panjang pulak komen ni (^_^)

Reply
avatar
arituarini
admin
July 1, 2011 at 3:07 PM ×

klau kanak2 yg masuk tu..ibu bapak diaorg nk melentur buluh dari rebung..

klau mak bapak yg masuk..tu anak2 dia yg nak melentur rebung dari buluh..kih kih kih

Reply
avatar
cik jannah
admin
July 1, 2011 at 3:07 PM ×

tah..merapu je kadang2 tuh.. hehehe...

Reply
avatar
anez zamri
admin
July 1, 2011 at 3:09 PM ×

haha..baeklah pergi tengok imam muda... :D

Reply
avatar
July 1, 2011 at 3:13 PM ×

saya hairan macam mana parents boleh bagi anak2 berhenti sekolah just untuk menyanyi.

Reply
avatar
K
admin
July 1, 2011 at 3:15 PM ×

semua nak fofular sikalang.

macam harem

Reply
avatar
Anonymous
admin
July 1, 2011 at 3:22 PM ×

rumah kate pergiiiiiii....

Reply
avatar
July 1, 2011 at 3:33 PM ×

hik2, ada juga tulis pasal ni.
tak pham betullaaa

Reply
avatar
July 1, 2011 at 3:40 PM ×

akak nyanyi untuk anak jek. lalala...
jangan le anak den jadi penyanyi. humhum. kekadang mak pak melebih lebih kot bole tumpang glemer. =P

Reply
avatar
RHI
admin
July 1, 2011 at 3:52 PM ×

aduh..taka tahu pulak apa kakak nak komen, takut pun ada...apa2 pun ada betul juga..

Reply
avatar
Noor Fatin
admin
July 1, 2011 at 3:54 PM ×

xpenah tgk pn kilauan emas tu. astro kot. hehe.

dlu lain skrg lain =,=

Reply
avatar
syuxer
admin
July 1, 2011 at 4:25 PM ×

hahah kelakar betul komen bro arul tuh hahaha...

kalau nak melentur buluh, pastikan rebungnya diambil wat ulam..heheh

perghh kilauan emas..hahaha bukan kemain ayat dia..patutnya kilauan sakaratulmaut lagi gempak heheh

Reply
avatar
adan
admin
July 1, 2011 at 4:30 PM ×

malaysia semakin galak dengan hiburan.. syabas..!

Reply
avatar
me
admin
July 1, 2011 at 4:55 PM ×

popular punya pasal XD

Reply
avatar
Ferfarfer
admin
July 1, 2011 at 6:05 PM ×

TU LAH PASAL. LEBIH BAIK MACIK PACIK TU ASAH BAKAT UTK MASUK NUZUL ALQURAN. ITS WORTH IT

Reply
avatar
ct kektus
admin
July 1, 2011 at 6:40 PM ×

kite tengok je lah, berkilau dia takat mana, ;)

Reply
avatar
.
admin
July 1, 2011 at 6:41 PM ×

hahaha , yang tua pon nak nyanyi lagi . better p masjid laa . bnykkan amal

Reply
avatar
Tea Dno
admin
July 1, 2011 at 8:32 PM ×

sume nk cr publisiti je, sudahnya ape pn xde.. huhu..

Reply
avatar
Kei Seichi
admin
July 1, 2011 at 8:53 PM ×

da tua2 tak sedar diri..nak jugak lagho ikut orang2 muda yang memang lagho..
patutnya orang tua2 jadi contoh tauladan pada yang muda...ini tak, dia ikut join buat benda takde faedah...
ntah pape..
baik duk surau masjid tu ibadah..tak sedar diri betul..

Reply
avatar
July 1, 2011 at 10:15 PM ×

ishhh malu aih cm tue...

Reply
avatar