Tak Nak Pergi Sekolah Sebab Rambut??

Assalamualaikum ..


Cerita ni hampir basi sebab cerita pagi tadi. Hahaa! Tapi takpe, Tia nak kongsi jugak. Tia bengang dengan adik lelaki Tia. Pagi tadi ayah baru balik keje. Tak menyempat rehat, adik dah minta ayah guntingkan rambut dia.

Yelahh, pukul 10.30 pagi dia nak pergi sekolah tapi rambut panjang. So, ayah pun guntinglah. Masa dekat-dekat nak pergi sekolah tu dia kata kat ibu dia tak nak pergi sekolah. Ibu pun peliklah kan.

Soal punya soal rupanya ayah gunting rambut dia tak betul. Orang Sabah kata sumpak! Hahaaa. Orang Sabah sila senyum. Ayah tak sengaja sebab ayah pun kurang nampak. Kesimpulannya, adik tak nak pergi sekolah cuma sebab rambut??

Tak logik betul. Ibu dengan ayah paksa pergi sekolah pun tak nak. Menangis pulak tu. Adehh. Oh lupa. Adik Tia tu form 1. Dah wujud kot rasa malu kat diri dia tu. Takut kena gelak ke. Hahaa! Sebab Tia sendiri gelak bila tengok.

Kenapa Tia buat entri ni pun Tia tak tau. Heee~

Sekian...
Previous
Next Post »

40 Comments

Click here for Comments
Ezad Skytech
admin
July 12, 2011 at 11:26 PM ×

Jangan la digelakkan adik Tia tu... kesian dia.. heee~

Reply
avatar
July 12, 2011 at 11:33 PM ×

hehehe..
saya paham perasaan lelaki.cewaahhh..
suruh dia pakai songkok ok!

Reply
avatar
Unknown
admin
July 12, 2011 at 11:37 PM ×

@Izzat Nazmi Saiful Bahri hehee . muka dia lawak ah .. dah lah potongan rambut tak betul , menangis pulak tu . hee

Reply
avatar
Unknown
admin
July 12, 2011 at 11:38 PM ×

@Syazwan ohye kan ! tak terfikir lak Tia .. hehee . nanti Tia nak suruh dia try :)

Reply
avatar
July 12, 2011 at 11:58 PM ×

Remaja lelaki sekarang pun dah pandai bergaya wooo.. Bukan setakat rambut, baju seluar semua. Mungkin perubahan hormon ? hahahah !

Reply
avatar
myzziema
admin
July 13, 2011 at 12:04 AM ×

haha lain kali suruh adik pakai songkok. tak payah susah2 risau pasal rambut XP

Reply
avatar
Firdaus Life
admin
July 13, 2011 at 12:05 AM ×

lelaki jangan main tia. tu masalah besar tau bg lelaki. ahhahaha

Reply
avatar
adan
admin
July 13, 2011 at 12:12 AM ×

ahahahaha... part sumpak aku ketawa berabis..bukan senyum2 lagik tia..! ahahhahaha...

Reply
avatar
me
admin
July 13, 2011 at 12:18 AM ×

rambut tu penting woo. mesti malu uh.huhu

Reply
avatar
Unknown
admin
July 13, 2011 at 12:22 AM ×

@Freaky hahaa . masalah besar ? perhhh .. gilos penting rambut ..

Reply
avatar
July 13, 2011 at 12:23 AM ×

laa yang akaknya pegi gelak kan adek tuh bakpo. memang tak la dia nak pi skola. :P

Reply
avatar
Unknown
admin
July 13, 2011 at 12:23 AM ×

@syashafie hahaa . sama macam si freaky woo ..

Reply
avatar
Unknown
admin
July 13, 2011 at 12:24 AM ×

@Fathiah Hamim hee , Tia tak tahan nengok rambutnye . botak semacam . dah tu bulat kecik lak . macam bekas kena cukur aje .. hahaa

Reply
avatar
syuxer
admin
July 13, 2011 at 12:26 AM ×

laki time remaja..rambut adalah aset terpenting..kalau failed rambut,maka nak ngorat anak dara orang pun tipis agaknya peluang tuh heheh..

Reply
avatar
July 13, 2011 at 12:33 AM ×

haih dah form 1.
alangkan bebudak sekolah rendah pun da reti malu kalo tak ensem.adik ipar akak siap pakai minyak wangi. heh, budak skrg. hahaha...

Reply
avatar
July 13, 2011 at 12:38 AM ×

sumpak sudah rambot adek tia..hee=p

imej tu..heheheh

Reply
avatar
feyza
admin
July 13, 2011 at 12:41 AM ×

sama mcm adik sy je

Reply
avatar
Noor Fatin
admin
July 13, 2011 at 12:44 AM ×

dah form1, besar dahh. hehe

Reply
avatar
July 13, 2011 at 1:41 AM ×

hihihi dah besar dah,patot la malu...dia segan la tuuu...

Reply
avatar
Unknown
admin
July 13, 2011 at 1:50 AM ×

ok nak gelak jugak la
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahaha

Reply
avatar
Elie Lily
admin
July 13, 2011 at 1:56 AM ×

dulu elie g sekolah, rambut tocang dua!
hahhaa

Reply
avatar
Pha Is
admin
July 13, 2011 at 1:57 AM ×

rambut kan mahkota seorang lelaki...
eh, betul ke..? hehehe

Reply
avatar
semutsengal
admin
July 13, 2011 at 2:06 AM ×

kau sabahrian ?


waaahhh !!

Reply
avatar
Rean
admin
July 13, 2011 at 2:21 AM ×

terlalu memahami! hehe rambut tu seperti mahkota bagi lelaki tau! iMBobo pun dulu pernanh tak nak pergi sekolah sebab ke***g tu salah potong rambut haha

Reply
avatar
ct kektus
admin
July 13, 2011 at 2:58 AM ×

biasala tu dia. adik kite yg lelaki tu pon sama ngade2,

nak bergaya je lebih, padahal bukan ada org pandang pon. :p

Reply
avatar
Anonymous
admin
July 13, 2011 at 3:03 AM ×

adik tia harus menerima hakikat yg tersurat ini.. kalau x... takkan nak tgu rambut tu cantik balik baru nk g skolah? wakaka!

Reply
avatar
Abu Huzaifah
admin
July 13, 2011 at 3:10 AM ×

adik lelaki... so kne paham... takut kene bahan kat skolah... hIk hik

Reply
avatar
Unknown
admin
July 13, 2011 at 3:36 AM ×

laki ek? segan la sbb rmbut tu mahkoda dak lelaki trutama dak2 yg bru nk alami usia remaja.. klu dia g skolah, mayb dia kena kutuk ngan mbr2.. so leh jd titik hitam tuk dia.. who knows..:)

Reply
avatar
Unknown
admin
July 13, 2011 at 8:38 AM ×

as salam..

adei..
hehe..pakcik faham perasaan adik tia.
pasal pakcik pernah laluinya. tapi kecik2 la. pasal malu tu, ada juga. yang buat takut pun ada. takut guru disiplin. sebab guru disiplin kata, rambut mesti kemas.

haha >_<

rambut adik tia dah ok ke?
gunting pendek ala tentera terus. berbulan la nk tunggu tumbuh panjang. jimat~ jimat~ hehe

alang-alang dah datang, pakcik nak tanya nih~
tia tahu tak apa benda..

Isle Of Man? adei..pakcik tersalah jawab. gagal.haih..

>_<


by : http://fadzli-rt.blogspot.com

Reply
avatar
RHI
admin
July 13, 2011 at 8:54 AM ×

budak2 sekarang suka bergaya tahu Tia, jangan cakap sek, menengah, sek. rendah pun dah pandai

Reply
avatar
Unknown
admin
July 13, 2011 at 9:21 AM ×

kalau bro botak kan aje rambut adik tia tu haha jahat kan bro XD

Reply
avatar
azeemazain
admin
July 13, 2011 at 9:28 AM ×

haha,..nice entry.
~hye kak tia,..ziey tag kak tia kat contest yah,..thanxx=)

http://bicaraohsicinta.blogspot.com/2011/07/jom-senyum-bersama-shazny-salleh.html

Reply
avatar
Munn Jaafar
admin
July 13, 2011 at 9:47 AM ×

sumpak eh? kalau fmly sy pggil tobek....hehe solutionnya pkai sgkok @ botakkan terus...kecian adik tuh..takut awek lari kot...hahahaha

Reply
avatar
anez zamri
admin
July 13, 2011 at 10:20 AM ×

hehe..kesian adik tia tu...

Reply
avatar
arituarini
admin
July 13, 2011 at 10:23 AM ×

ooo malu oooo..mana bleh dah rosak remos ..tu yg tk nak g sekolah..kih kih

Reply
avatar
July 13, 2011 at 10:38 AM ×

hahahah comel je rambut sumpak hahaha

ala biasa la..dia dh smakin besar mst la malu.. cer siasat mana tau kot dia ada awek kt skolah heehehe

Reply
avatar
Pyka Rahmat
admin
July 13, 2011 at 12:19 PM ×

logic lah juga bagi pyka. haha dia lebih kurang kalau elektric tiada baju tak iron lagi takkan selebet selebet nak ke sekolah. gituuuuuu. haha

Reply
avatar
eiela
admin
July 13, 2011 at 1:27 PM ×

kesiannya dia. suruh gunting pendek je la, macam askar tuh, confirm ok balik.

Reply
avatar
July 13, 2011 at 3:23 PM ×

heheheh btul.. tu bkan tektik ^^

Reply
avatar