Online Guna CometBird

Assalamualaikum. Thanks for dropping by ..

Hello peeps!


Asyik story pasal love , cinta , pyar je kan. Kali ni aku nak share something pulak. Dekat lappy aku sekarang ada tiga jenis software yang aku simpan which is aku guna untuk online and download.


Google Chrome , Mozilla Firefox and the latest one CometBird.


Google chrome. Yang ni dah lama dah dengan aku. Masa mula-mula aku guna memang rasa best aje. Tapi makin lama makin sakit jiwa lak nak guna. Dah makin terasa sangkut-sangkutnya masa online. Aku still guna , tapi just untuk online facebook (main game) and tengok youtube. Laju superb! Online blog , slow~


Then , aku cuba pulak Mozilla Firefox. Tapi sebelum aku guna mozilla ni , aku update dulu. Aku tak ingatlah pulak version apa yang aku guna sebelum update tu. Version lepas aku update , Firefox 11.0. Best jugak guna. Aku guna buat online blog aje. Facebook tak.


And sekarang , aku guna CometBird. Masa mula-mula aku baca namanya macam ComelBird. Tengok dekat sikit , oh CometBird. Dasar mata rabun. Maaf ye. Pengalaman aku guna CometBird ni , best jugaklah. Dia macam ada iras-iras Mozilla Firefox tu. Saudara kot? Laju , takde nyangkut-nyangkut. Bestlah. Maybe anda boleh cuba kan?


Sekarang aku guna CometBird version 3.6.16. Tapi lepas aku blogwalking ni , habiskan semua blog-blog yang aku pasang berderet dekat tab atas ni then baru update yang the latest one. Oh! Kalau ada yang nak cuba CometBird ni , boleh DOWNLOAD ye. Cuba yang version macam aku ni dulu. 3.6.16. Dah puas cuba , update lah yang latest punya.


Setakat ni , aku guna CometBird untuk online blog aje. Sebab perlukan kelajuan internet yang maksima dan kelancaran software untuk blogwalking di sesetengah blog yang obesiti.


Cara nak update. Buka CometBird tu , tengok menu yang dekat atas tu pergi dekat Help dan pilih Check for Updates.


Dah guna nanti , bolehlah buat review. Share dekat orang lain. Sebab , lain orang yang guna , lain pendapatnya , lain jugak pengalamannya. Kan? Selamat mencuba! Oh lupa pulak. Kelajuan masa nak online tu , jangan harap dekat software yang digunakan aje. Tengok jugak line tenet tu macamana ye. Kalau dah memang slow macam siput ke kura-kura ke , redha je lah. Online dengan penuh sabar ye.


Happy blogging ;)

Previous
Next Post »

3 Comments

Click here for Comments
syiiera
admin
April 17, 2012 at 4:56 PM × This comment has been removed by the author.
avatar
Ezad Skytech
admin
April 17, 2012 at 9:18 PM ×

tak pernah try lagi CometBird ni..nak try dulu OK ke tak..hee~

Reply
avatar
ary_lee
admin
April 17, 2012 at 10:26 PM ×

cometbird suitable dgn IDM x?

Reply
avatar