Saya Bukan Ustazah

Saya agak segan untuk nyatakan di sini yang saya ingin berdakwah. Sebab ilmu yang saya ada belum tentu cukup untuk saya kongsikan. Saya sendiri jugak masih dalam proses untuk menambah ilmu yang ada.


Cukuplah kalau saya katakan , setiap entri yang saya kongsikan dalam blog ni untuk renungan kita bersama di samping saya meluahkan apa yang terbuku dalam hati saya.


Jangan sekali-kali gelar saya ustazah. Oh tapi kalau doa semoga saya menjadi ustazah , apa salahnya. InsyaAllah. Suatu hari nanti. Kalau tidak menjadi ustazah pun , usaha untuk mengajak orang berubah ke arah kebaikkan takkan terhenti.


Saya selalu dengar orang kata macam ni bila diberi nasihat yang baik-baik.

"Kau nak nasihat aku , tapi diri kau pun bukannya baik sangat."

Subhanallah , kenapa berfikiran macam tu? Kalau nak tunggu sampai baik sangat , memang taklah kan. So , apa salahnya saling tegur menegur. Awak tegur saya , saya tegur awak. Kita sama-sama berfikir dan berubah.

Previous
Next Post »

11 Comments

Click here for Comments
H.K.L
admin
April 29, 2012 at 10:21 AM ×

pemikiran orang lain lain semuanya. Bersyukur je bila orang gelar kita ustazah, mungkin betul2 jadi suatu hari nanti? :D

Reply
avatar
April 29, 2012 at 10:37 AM ×

Betoooolll
Same2 sling ingat mengingt kn
Bukn ssh pong kan:-)

Reply
avatar
Pha Is
admin
April 29, 2012 at 11:09 AM ×

manusia tak de yg sempurna.. kalau nak tunggu baik, baru boleh berdakwah, sampai bila pon x boleh... (n_n)

Reply
avatar
April 29, 2012 at 11:28 AM ×

setuju. menegur secara baik merupakan amalan yang bagus, tapi orng yg d'tegur perlu b'fikiran terbuka ^_^
Pendapat sahaja.

Reply
avatar
April 29, 2012 at 11:53 AM ×

tia lame nye kite x dtg sini. x kan la nk tgu jd ustazah br nak bg tau psl ilmu. x pe tia.. kdg2 mende yg org bg tau tuh kite dh tau pon. cume kefahaman tuh dtg lmbt. so kite sgt sokong usaha awk.. same2 untuk kebaikan kan..

Reply
avatar
April 29, 2012 at 11:57 AM ×

moga kita sama mendapat keredhaan nya.. =)

Reply
avatar
Kancil 8349
admin
April 29, 2012 at 12:20 PM ×

alhamdulillah..ada pahala yang ikut...

Reply
avatar
April 29, 2012 at 3:26 PM ×

Kita tegur, bukan maknanya kita baik.
Tapi sebab kita nampak benda tu salah.
Dan berharap, bila kita buat salah tu, ada orang sudi tegur kesalahan kita tu, KAN? :)

Reply
avatar
ary_lee
admin
April 29, 2012 at 4:44 PM ×

Tia dah semakin matang^^

Reply
avatar
najihahfara
admin
April 29, 2012 at 11:24 PM ×

kite tau diri kite pun x berapa baik at least kite cuba berusaha utk memperbaiki..yg duk mengata tu bile nak baiki diri..tau kate org je

Reply
avatar
Thirah
admin
April 30, 2012 at 9:55 AM ×

tak perlu tunggu jadi ustazah untuk share ilmu dengan orang.yang penting kita ada ilmu untuk dishare kat orang.tegur menegur amalan yang baik.kkdg kita terlupe,terlalai...kita manusia yang tak kan sempurna..tapi kita leh cuba untuk menjadi sempurna.

Reply
avatar