Wanita Perlu Pakai Kain Dalam

Assalamualaikum. Thanks for dropping by ..

Entri ni ada bersangkut paut dengan entri Ini Bukan Hal Remeh Wahai Wanita. Entri tu dah lama but still ada readers yang baca. Aku agak tu dari google. Entri tu ringkas sangat sebab masa tu aku tak reti lagi nak mengulas dan mengarang. Adalah dalam 2 perenggan gitu.


Aku perasan , ramai sangat perempuan dekat luar tu yang malas nak pakai kain dalam bila berbaju kurung. Aku ni taklah baik sangat , tutup aurat completely perfect. Tak. Tapi aku nak cakap benda yang ada depan mata aku , yang dianggap remeh , tapi sebenarnya PENTING.

 

Perasan atau tidak , kadang-kadang kita tak sedar pun jenis kain yang kita pakai tu macamana. Kalau dapat yang nipis , bayang-bayang atau bentuk badan absolutely akan nampak dari luar.


Okeylah fine , dekat bahagian atas untuk cover nipis tu pakai baju dalam inner dan sebagainya. Tapi dekat bahagian bawah , dekat kain apsal tak pakai kain dalam jugak? Sedihlah.


Sometimes tu , kita takkan perasan yang bentuk kaki kita akan nampak. Nampak sangat-sangat. So , what if kalau baju yang dekat bahagian atas tu singkat? Takat sampai paras paha je? Lepas tu , cahaya pulak tembus dari kain tu. Dah nampak segala bayang. Kasi free show lagi dekat orang.


Dah pakai kain dalam tu , pakailah yang jenis panjang. Bukan sekerat sampai lutut aje. Nak tutup mende situ?


So , mulai sekarang rajinkanlah diri untuk pakai kain dalam. Takde alasan untuk tak pakai. Beli lebih dari 1 takpe. In case kain dalam tu basah ke apa , still ada spare kan? So , alasan basah takyah guna lah kan.


Tadi aku ada search dekat google pasal kain dalam wanita ni. Tak banyak. Berapa kerat je yang aku jumpa. Tapi ada salah satu yang aku jumpa. Blogger lelaki kalau aku tak silap. Beliau story pasal kain dalam ni. Sila lah baca respond dari seorang bernama lelaki. Agak pedas untuk bagi yang terasa. Pedas pun , kalau membawa perubahan dekat orang okey jugak tu. Baca sini KAIN DALAM.

Previous
Next Post »

203 Comments

Click here for Comments «Oldest   ‹Older   201 – 203 of 203   Newer›   Newest»
Anonymous
admin
July 27, 2013 at 3:57 PM ×

Sy pun pakai kain dalam paras lutut dgn skirt labuh jarang dan baju kurung jarabg ke college. ianya dah jadi fassion berkain dalam.

Reply
avatar
lissa
admin
September 17, 2013 at 3:46 AM ×

Memang perlu sesangat amalkan pemaian kain dalam ni. Tambah kalau jalan matahari belang belakang jadi orang depan pun tengok wayang free laaaa

Reply
avatar
«Oldest   ‹Older   201 – 203 of 203   Newer›   Newest»