Dah Kata JANGAN, Janganlah


Terima kasih kak Hidayah sebab berkongsi banyak.
Saya caring dengan anda pembaca saya.
Jadi , saya akan share jugak apa yang saya dah baca.
Perkara ni nampak remeh.
Tapi yang remeh ni lah kadangkala memberi kesan yang lebih besar.
Semoga dengan perkongsian ni , ramailah yang mula mengambil langkah.
Termasuk diri saya sendiri.
InsyaAllah ..


- JANGAN tidur selepas solat Subuh, nanti rezeki Mahal kerana berpagi-pagi itu membuka pintu Berkat. 

- JANGAN makan tanpa membaca BISMILLAH dan DOA makan. Nanti rezeki kita dikongsi syaitan

- JANGAN tambah perhiasan di badan kerana Allah sudah jadikan Manusia Makhluk yang paling Sempurna.

- JANGAN keluar rumah tanpa niat untuk membuat kebaikan. Takut-takut kita mati dalam perjalanan. 

- JANGAN pakai sepatu atau selipar yang berlainan pasangan. Makruh dan mewarisi kepapaan

- JANGAN biarkan Mata liar di perjalanan.. Nanti hati kita gelap diselaputi dosa. 

- JANGAN menangguh taubat bila berbuat dosa kerana mati boleh datang bila-bila masa

- JANGAN ego untuk meminta maaf pada ibu bapa dan sesama manusia kalau memang Kita bersalah

- JANGAN mengumpat sesama rakan taulan. Nanti rosak persahabatan Kita hilang bahagia

- JANGAN lupa bergantung kepada ALLAH dalam setiap kerja Kita. Nanti Kita sombong apabila berjaya.Kalau gagal kecewa pula. 

- JANGAN bakhil untuk bersedekah. Sedekah itu memanjangkan umur dan memurahkan rezeki Kita. 

- JANGAN banyak ketawa. Nanti mati jiwa

- JANGAN biasakan berbohong, kerana ia adalah ciri-ciri munafik dan menghilangkan kasih orang kepada Kita. 

- JANGAN suka menganiaya manusia atau haiwan.. Doa makhluk yang teraniaya cepat dimakbulkan ALLAH

- JANGAN terlalu susah hati dengan urusan dunia. Akhirat itu lebih utama dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya. 

- JANGAN mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata JANGAN. Sebab semuanya untuk keselamatan Kita.


ALLAH lebih tahu. Wallahualam.. Jangan Lupa Share kepada rakan-rakan anda..

Previous
Next Post »

8 comments

Click here for comments
May 19, 2012 at 1:09 PM ×

pernah diingatkan time sekolah dulu.. n terima kasih sebab ingatkan kembali :)

Reply
avatar
Cik Mizah
admin
May 19, 2012 at 1:10 PM ×

jangan yg membawa kebahagiaan .. :)

Reply
avatar
diana
admin
May 19, 2012 at 1:18 PM ×

terima kasih berkongsi..:)

Reply
avatar
iema ツ
admin
May 19, 2012 at 1:32 PM ×

like :) selalu dipesan , tp kadang2 buat jugak . hehe :)

Reply
avatar
Bobo
admin
May 19, 2012 at 11:18 PM ×

JANGAN tak baca ni, sebab entry ni patut dibaca :)

Reply
avatar
pha is
admin
May 20, 2012 at 2:06 PM ×

tapi, lumrah dunia, yg dilarang tu la yg nak dibuat sangat.. hmm..

Reply
avatar
May 20, 2012 at 4:19 PM ×

Nice entry tia....Orang tua dulu2 tak suka kalau anak mereka pakai selipar lain sebelah.....Patutlah memang di larang dalam Islam...

Reply
avatar
May 21, 2012 at 2:20 PM ×

rugi sapa ndak baca abis ni entri..jangan jangan jangan..semua apa yg diJANGAN tu utk kebaikan kita, kan Tia :)

Tia, Tia d UiTm KK ka?

Reply
avatar