Tersentuh Dengan Lagu Nasyid

Saya dah lebih minat lagu nasyid sekarang.
Lagu dulu-dulu yang saya pernah dengar dan suka dengar , saya dengar semula.
Bezanya kali ni saya menghayati tiap baris lirik lagu tu.
Hasilnya?
Tersentuh hati kecil saya.


Saya ada baca komen dekat youtube.
Bila dengar dan fahami lirik , insyaAllah mesti kita akan bermuhasabah diri.
Dan saya tak pernah merasa bosan dengar lagu-lagu nasyid ni.


Dulu saya minat UNIC.
Tapi sekarang saya tak memilih.
Kalau bagus isi makna lagunya , sukalah saya.


Saya tak tau kenapa.
Kalau dengar lagu nasyid ni , rasa terhibur dalam masa yang sama hati saya tenang.
Janganlah sampai melalaikan.
Dah salah tu.


Tak dinafikan lagu nasyid ni ada juga yang pasal cinta-cinta.
Tapi lagu-lagu cintanya bukanlah macam lagu-lagu cinta biasa yang lain.
Lagu cintanya lebih indah.
Liriknya baik-baik belaka.


Saya bukanlah nak membanding-bandingkan.
Tapi anda boleh dengar sendiri lagu-lagu cinta biasa dengan lagu-lagu cinta nasyid.

Previous
Next Post »

6 comments

Click here for comments
pha is
admin
May 23, 2012 at 7:59 AM ×

lagu cinta dalam nasyid lebih "syumul", lebih meluas maksudnya sedangkan lagu cinta biasa lebih kecil skop pengertiannya... sekadar pendapat. hehe

Reply
avatar
hidayah
admin
May 23, 2012 at 9:45 AM ×

Tia kak dayah sebok sikit hari nih
nanti akak tgk tag Tia ye.
:)

Reply
avatar
mizzkechique
admin
May 23, 2012 at 9:48 AM ×

btl..nasyid ni adalah slh satu cara menyeru ke jalan Allah.. cr mereka berjihad =)

Reply
avatar
EQITO
admin
May 23, 2012 at 12:38 PM ×

BTOL TU.. TERASA TENANG SGT... =)

Reply
avatar
Namaku Tomei
admin
May 23, 2012 at 2:20 PM ×

suka dgr muhasabah cinta by edcoustic ~_~

Reply
avatar
May 25, 2012 at 9:13 AM ×

Dulu akak pun suka dengar lagu nasyid Unic...Sekarang tak kesempatan...

Reply
avatar