Sumpah Diri Sendiri Mati

Assalamualaikum ..

Korang perasan tak yang korang ada sumpah diri sendiri mati? Tia selalu dengar dari mulut member sendiri sumpah diri mati. Tak mati, mampus. Itupun cuma sebab kecil. Setiap apa yang keluar dari mulut dikira satu doa tau.


Manusia 1 : Alamak! Assignment yang encik Ahmad bagi tak siap lagilah. MATILAH AKU! (hah, kau tunggu Allah makbulkan.. nak mati sangat kan)


Manusia 2 : Aduyai.. Nasi dah hangit! Ni sebab chat tak hengat dengan si SUTERA KASIH lah ni MAMPUSLAH AKU..


So, lepas ni apakata tukar ayat "MATILAH AKU" dengan "MAMPUSLAH AKU" dengan ayat yang lebih baik pulak macam. "KAYALAH AKU" ke. Haa, sape tau mulut korang masin Allah makbulkan jadi kaya betul-betul. Heheh!


Berubahlah demi negara! Kang tak pepasal kurang pulak rakyat Malaysia kalau dah ramai sangat dok sumpah diri sendiri mati..


Sekian...

Previous
Next Post »

38 Comments

Click here for Comments
H.J
admin
August 6, 2011 at 12:03 AM ×

memang dia dah niat nak mati kot?haha

Reply
avatar
Cik Bell
admin
August 6, 2011 at 12:31 AM ×

hahaha..cantik!! boleh try..good idea la tia..

Reply
avatar
Etong
admin
August 6, 2011 at 12:33 AM ×

betul. kebiasaan. tapi kita tahu kebiasaan yg kita lakukan itu sebenarnya satu doa :)

Reply
avatar
August 6, 2011 at 12:33 AM ×

weee
kene boh word2 comei ah pas ni..hehehee =p

Reply
avatar
Clara
admin
August 6, 2011 at 12:35 AM ×

baru perasan, betul gak kan..

nak kata, kayalah aku, pandailah aku..

hehehe


thanx!

Reply
avatar
Bella Bell
admin
August 6, 2011 at 12:47 AM ×

yeahhh.. kayalah aku.. hehehe!!~

Reply
avatar
Nurnajwa
admin
August 6, 2011 at 12:53 AM ×

Alahai, kte pon dh selalu terckp ni T^T

Menyesalnye, hmmmm. Lepasni nk ckp, comellah aku boleh? ;D

Reply
avatar
August 6, 2011 at 1:09 AM ×

wah wah...
bgus tips ko ni...
kaya la aku... =P

Reply
avatar
August 6, 2011 at 1:09 AM ×

haha, benda camni pon leh jadi entri. nice! XD

Reply
avatar
Shaherah
admin
August 6, 2011 at 1:10 AM ×

ha ah lar.. secara tak sedar yg shera menyumpah diri sendiri.. >.<"

Reply
avatar
August 6, 2011 at 1:18 AM ×

errrr ohh tidakkk bukan saya ituuu hehe..

aahh kan..kdg2 tersebut ayat camtu 'matilah aku'..lepas ni nak sebut 'comelah aku'..hikss

Reply
avatar
shatooman
admin
August 6, 2011 at 1:48 AM ×

hmm..kata2 tu satu doa.. dalam x sedar, ramai yg mintak mati..huhuhu..
tp sy biasa sebut matilah... takde aku kat belakang~

Reply
avatar
ZWAN SABRI
admin
August 6, 2011 at 1:53 AM ×

yelah.. zwan pown slalu sumpah diri sendiri jugak.. tetiba rasa seram plak.. lepas ni nak tukaq la.. kacak ke, kaya ke, pandai ke.. HEHE


MySuaraBlog: Jadikan TELUR Sebagai Pilihan

Reply
avatar
August 6, 2011 at 2:07 AM ×

jutawan lah aku, kena komen dekat sini..

HAHAHAHAHHAH

Reply
avatar
Nurasyiqin
admin
August 6, 2011 at 2:17 AM ×

wah cikin tak pernah terpikir pun..=D..pas nih nak cakap alamak!!tak siap lagi nih..baiknya aku/kayalah aku!!!he3

Reply
avatar
Ezad Skytech
admin
August 6, 2011 at 2:57 AM ×

ayat2 macam memang selalu dengar bila ada masalah..contohnya yang macam Tia bagi tu la..hee~

Reply
avatar
August 6, 2011 at 3:00 AM ×

hehe tau takpe , rase ny sy tak penah lg . jrg sebut pkataan cmtu . yep , ari2 sebut aku kaya tak mustahil btol2 kaye kn

Reply
avatar
Kancil 8349
admin
August 6, 2011 at 4:45 AM ×

kita lebih banyak melihat dan mendengar tetapi kurang untuk menilai. sebab itu beberapa perkataan yang tidak sepatutnya keluar dari mulut. Sudah terbiasa dengan keadaan sebaliknya. Ia bergantung pada kawasan persekitaran...

Reply
avatar
cucu umie
admin
August 6, 2011 at 5:42 AM ×

biase dilontarkan lah tia..ayie pon tidak tahu knape..mungkin sudah terbiasa..

Reply
avatar
August 6, 2011 at 6:12 AM ×

ehh a'ah la..kadang² xperasan pun perkataan tu terkeluar..da terbiasa..hahaha.. ;p

Reply
avatar
dAyAnA. ヅ
admin
August 6, 2011 at 6:36 AM ×

hehe ..
t kena ckp camni ,
"alamak .! esaimen betimbun , kayalah aq " .. :P

Reply
avatar
August 6, 2011 at 6:49 AM ×

asslam...sgt tertarik gn entry nie tia..

pas nie kna ckp..kwen cpt la aku boleyh x..ihihi

Reply
avatar
Cik Jannah
admin
August 6, 2011 at 6:55 AM ×

aah. mcm best gak kan? jom try. hehe

Reply
avatar
Cik Gee
admin
August 6, 2011 at 7:42 AM ×

hahah! tepat skali!

Reply
avatar
ABU
admin
August 6, 2011 at 9:03 AM ×

kena dgn batang hidong aku ni :P

Reply
avatar
Luqeem™
admin
August 6, 2011 at 9:55 AM ×

bayangkan 27 juta rakyat malasia ckap macam tu..itu blum rakyat lain yg slalu ckap "f*** me"

sory sensored sikit..

Reply
avatar
Munna
admin
August 6, 2011 at 12:03 PM ×

satu lagi "alamak assignment tak siap...kurus la aku...."

hehehehe =)

Reply
avatar
farah hanim
admin
August 6, 2011 at 1:34 PM ×

hehee..brilliant idea :)

Reply
avatar
eyza ♥
admin
August 6, 2011 at 1:37 PM ×

hye ..
eyza ad tag sys kat ebtry eyza .. check it out yea

http://whiterindlole.blogspot.com/2011/08/giveaway-express-by-im-bluewendy.html

Reply
avatar
ArulchelseA
admin
August 6, 2011 at 1:55 PM ×

betul tu tia..baik "alahai..panjang umo aku.".kih kih kih

*ptg ni g bazzar mana?

Reply
avatar
August 6, 2011 at 2:02 PM ×

kan3.... tukar kan cepat kawen lah aku ker... pon cm bgos gk... dpt merasa nasik minyak... hahahahah~~~

Reply
avatar
Shuk_ArChie
admin
August 6, 2011 at 2:53 PM ×

Huahahaha betul kadang2 tak sedar plak.. Wah boleh cuba la mana tau kot2 dimakbulkan ~huhu~ cth: oh Hensemlah aku... hahaha :D

Reply
avatar
pha is
admin
August 6, 2011 at 3:53 PM ×

kalau istighfar or zikir pon elok jugak... hehehe

Reply
avatar
August 7, 2011 at 3:22 PM ×

erk?? slalu gak kata ayt tuh..
adoi da brape kali sumpah dri ni mati hak3..

Reply
avatar
alif haris
admin
August 8, 2011 at 3:21 AM ×

alamak .. kaya raya aku ni ..haha :D

Reply
avatar
August 8, 2011 at 12:36 PM ×

setuju cakap tu satu doa..ramai orang suke cakap macam tu..:)

Reply
avatar
ytinimulli
admin
January 22, 2012 at 1:53 PM ×

terima kasih ingatkan saya..

Reply
avatar