Berselindung di Sebalik Kaabah | Sinopsis

Assalamualaikum ..


berlindung di sebalik kaabah

Korang dah tengok tak telemovie Berselindung di Sebalik Kaabah yang ditayangkan semalam 7 Ogos 2011 jam 10 malam bersempena dengan bulan Ramadhan ni.

Ianya dilakonkan oleh Zarina Zainoordin (Zarina AF), Izreen Azminda (cikgu Zakiah dalam Juvana), Didie Alias, Eizlan Yusof, dan Firdaus Affandi (AF). Korang boleh tengok trailer Berselindung Disebalik Kaabah ni di bawah.




Sinopsis Berselindung di Sebalik Kaabah..

Telemovie ni mengisahkan Rina (Zarina AF) seorang gadis bertudung tapi di sebalik imej bertudungnya itu, Rina adalah seorang perempuan yang jahat. Dia bertudung pun cuma untuk menutup perutnya yang mengandungkan anak luar nikah dengan teman lelakinya. Ayah (Eizlan Yusof) mereka lebih menyayangi Rina berbanding kakaknya Maya (Izreen Azminda) yang melihat Rina lebih sopan. Rina mahu merampas teman lelaki kakaknya Remy (Firdaus Affandi), untuk menjadi pak sanggup kerana teman lelaki Rina sudah melarikan diri. Tiba-tiba muncul pula Mak Yam (Didie Alias), mendakwa bahawa salah seorang anaknya ada pada Datuk Jamal yang telah ditukarkannya dulu.


Lakonan si Zarina memang gempak habislah. Dengan mimik muka yang kadang-kadang pura-pura baik macam minta kaki, memang tak bosanlah tengok telemovie tu. Korang dah tengok belum? Masa Tia publish entri ni pun tengah tengok lagi tau. Tapi dah dekat ending ni.

Pendapat ringkas Tia dari cerita ni mudah je. Semuanya bermula sejak anak-anak masih kecil. Jangan pilih kasih dalam membesarkan anak. Janganlah kalau anak yang sorang tu pandai sikit, yang kurang pandai disisihkan.

Jangan banding-bandingkan anak-anak. Entahlah, mungkin ada ibu bapa yang tak perasan kot dalam hal ni..

Sekian...

Previous
Next Post »

39 comments

Click here for comments
Bro ahmad
admin
August 8, 2011 at 10:29 PM ×

tia review2 hehee main SEO sekarang ni huhuu..:)

Reply
avatar
August 8, 2011 at 10:30 PM ×

dah tgk!
semalam
tgk lagi tadi..heee..betol!
anak-anak tu anugerah dari tuhan..same je sume..tiada beza =)

Reply
avatar
farah hanim
admin
August 8, 2011 at 10:41 PM ×

wahh
mimik muka zarina yg smpai nak minx kaki..seronk nie
nak tgk la nnt.hehee :D

Reply
avatar
August 8, 2011 at 10:41 PM ×

yes, jangan pilih kasih.

Reply
avatar
EYFAalias
admin
August 8, 2011 at 10:41 PM ×

eyfa tgk cerita ni semalam. sakitnya hati dia main2 nama Allah :(

Reply
avatar
PeRmAtA bIrU
admin
August 8, 2011 at 10:42 PM ×

betul tu tia... bila ada pilih kasih berlaku, punah la keharmonian keluarga bahagia.. hilang kasih syg... ibu bapa jgn hanya mengungkit apa yg dah mereka beri.tapi cuba fahami apa yang dah anak2 dapat... huhuhu... betul.. watak zarina memang hidup... :)

Reply
avatar
H.J
admin
August 8, 2011 at 10:46 PM ×

tak tengok la tia..zarina pom tak kenal muka macam mana..haha

Reply
avatar
ArulchelseA
admin
August 8, 2011 at 10:53 PM ×

insyAllah nak tgok jugak la cite ni..dulunye cite tia bg tau sy tgok jugak..

*tia nak feed ngan tia bleh ke?

Reply
avatar
August 8, 2011 at 10:58 PM ×

sini tak ada tv.
tak leh tengok..
hmmmm..

Reply
avatar
FaKArePa!n
admin
August 8, 2011 at 11:03 PM ×

pernah tengok iklan dalam tv je.. huhu

Reply
avatar
cik najihah
admin
August 8, 2011 at 11:11 PM ×

cite ni mcm bes bile tengok iklan..

Reply
avatar
Nurnajwa
admin
August 8, 2011 at 11:12 PM ×

Dh tgk, best ;)

*wuwuwuwu, Fir kacak habis :P*

Reply
avatar
Luqeem™
admin
August 8, 2011 at 11:24 PM ×

tak pernah lg tngok..huhu. x minat sgt cerita/drama2 ni

Reply
avatar
August 8, 2011 at 11:27 PM ×

ala..terelpas tgk..ramai ckp cite tu best..tp msti ada ulangan nnti kan..nk tgk..

btl2..kdg2 parents xsedar yg dorg memilih kasih anak2 huhu

Tia..tia..kalo komen tu dr kwn2 blogger yg komen psl entry pulak?
tp temasok dlm SPAM..tu kira spam jgk ke?sbb sy dh publish sblm tau Tia bgtau wuwuwuwu :(

Reply
avatar
Freaky
admin
August 9, 2011 at 12:18 AM ×

nyampah gila tgk zarina pura2 jadi baik.. pandai dia bawak

Reply
avatar
miErah halim
admin
August 9, 2011 at 1:04 AM ×

kompem xtgk.
al-maklum la,
rumah xde tv..
tp mcm best je tia.

Reply
avatar
August 9, 2011 at 1:42 AM ×

Err,

cerekarama ke ? maaf aku tak tengok tb sangat.

Reply
avatar
August 9, 2011 at 2:01 AM ×

melentur buluh biar dar rebungnya :)


excellence!

Reply
avatar
August 9, 2011 at 2:23 AM ×

ohh iejam tak tgk... ngeee~~~

Reply
avatar
mrs redzuan
admin
August 9, 2011 at 2:47 AM ×

tak tengok cite nih...kena tengokle nampaknye ...=)

Reply
avatar
mrs redzuan
admin
August 9, 2011 at 2:47 AM ×

tak tengok cite nih...kena tengokle nampaknye ...=)

Reply
avatar
kotak bulat
admin
August 9, 2011 at 2:50 AM ×

emm..uma sewa kb tak de tv..heheh..tak pat tgk la

Reply
avatar
ArulchelseA
admin
August 9, 2011 at 3:07 AM ×

memang de masalh kit tu..tak tau nape..

Reply
avatar
alif haris
admin
August 9, 2011 at 3:39 AM ×

mcm best je baca sinopsis dia ni ..
ni yg teruja nk tgk ni :)

Reply
avatar
Ezad Skytech
admin
August 9, 2011 at 5:08 AM ×

terlepas la pulak nak tgk citer ni tia..adehh..

Reply
avatar
cucu umie
admin
August 9, 2011 at 5:31 AM ×

ayie tak tgok pon smlm..tido..

Reply
avatar
August 9, 2011 at 6:42 AM ×

yup...
didikan awal tu mmg penting...^^

Reply
avatar
August 9, 2011 at 7:45 AM ×

owh..citer ni..xtengok la..heee.. tp sinosis cam best~

Reply
avatar
ann
admin
August 9, 2011 at 7:53 AM ×

sya bru tgok mlm tadi ^__^

Reply
avatar
August 9, 2011 at 8:37 AM ×

ala akk tak sempat tgk pon.

Reply
avatar
August 9, 2011 at 10:23 AM ×

dah abis kan cite tu..best cite nye..tapi masa zarina bunuh mak dia tu nampak kejam sangat..ish2..sadis..

Reply
avatar
Anonymous
admin
August 9, 2011 at 12:59 PM ×

I must say, this is one of the BEST Malaysian Original Movie!
I sanggup tengok sampai habis tengah malam walaupun besoknya i ada Exam. Huhu..rugi kalau tak tengok!

Reply
avatar
Cik Gee
admin
August 9, 2011 at 10:58 PM ×

tak tengok pon.. huhu.. bace komen kat ats2 ni mcm best je.. rugi lak rasa...

Reply
avatar
Unna
admin
August 10, 2011 at 8:55 AM ×

xpernah tgk citer ni. nanti nk kena tgk ni. haha

Reply
avatar
Tea Dno
admin
August 12, 2011 at 9:04 PM ×

suka betul lakonan zarina camni.. garang ohh dia..

Reply
avatar
Tea Dno
admin
August 12, 2011 at 9:04 PM ×

pelik betul tengok sikap mak bapak yang suka bandingkan anak.. bila dah besar tu yang macam2 jadinya.. tengok jugak cite ni aritu.. huhu..

Reply
avatar
Amy Amira
admin
August 14, 2011 at 1:36 AM ×

ah,rugi aku x tgk cite ni,sb x ade astro,hu3 suka tgk kak zarina berlakon,mmg sesuai dgn mimik muka dia tu,hu3

Reply
avatar