Emas Di Hari Raya

Assalamualaikum ..

Dulu masa Tia kecik, tiap kali dekat nak raya aje ibu mesti paksa pakai barang kemas. Yang selalu kena pakai rantai, gelang dengan subang. Sumpah masa tu pandang hina dengan emas. Hahaa!

Tia tak suka pakai barangan kemas masa kecik. Nak pakai yang kaler silver aje. Takpun emas putih. Nampak cool sikit. Pemikiran masa budak kecik dulu, pakai barang kemas ni untuk orang tua je.

Tia rasa diri huduh sangat kalau pakai emas. Hahaa! Sampai macam tu sekali kan. Entahlah, rasa rimas pun ada pakai barang emas ni. Tapi bila umur dah mula meningkat setapak demi setapak ni, dah jadik lain.

Tia nak pakai gelang emas, rantai emas, cincin emas, subang emas. Hahaa! Bajet anak mami lettew. Yup serius. Ni sebab tengok member pakai gelang emas macam comel je tangan. Aduhhh.

Ibu ada satu gelang emas, cantik! Tia cuba pakai, sumpah nak ambik. Tapi ibu tak kasi. Waaa! Tu lah masa kecik dulu tak nak pakai. Ibu kasi cincin aje. Cincin pun cincinlah. Masih tetap boleh menghiasi jemariku ini. Hahaa!

Nanti Tia dah kerja, dapat gaji simpan nak beli gelang emas satu. Ambik kau! Mesti lagi best kalau pakai barang dari hasil titik peluh kita sendiri kan. Rasa lebih tahu menghargai..

Sekian...

Previous
Next Post »

30 Comments

Click here for Comments
Hana Foswana
admin
August 13, 2011 at 3:28 PM ×

wahh~ hana pulak kekecik dulu xkisah pon ibu pakaikn barang kemas kt badan ni..daku relakan..haha..tp da besar ni xkuasa dah nak pakai..nape tah..lebih prefer silver or emas putih..huu^^ terbalik pulak kite ni ek? :)

Reply
avatar
farah hanim
admin
August 13, 2011 at 3:30 PM ×

hehe
sgt setju dgn tia
dulu mase mama nak bg rntai pkai tuk cntik
fara selalu bt muka nak ngis
sbb ase hodoh bile pakai emas
skrg bile da besr.nak pkai
rantai emas da xder..mama suh beli sndri
hahaa

Reply
avatar
August 13, 2011 at 3:40 PM ×

time raya kite pun pakai emas jugak. teheee..:)

Reply
avatar
aiman
admin
August 13, 2011 at 3:40 PM ×

sy xboleh pakai.. cincin pun xboleh.. xmelekat.. asik hilang jer..

Reply
avatar
izfanora
admin
August 13, 2011 at 3:42 PM ×

tolong ! fobia dengan rantai emas..

pakai apa pun cantik, asal tak berlebih.. :)

Reply
avatar
August 13, 2011 at 3:50 PM ×

sy dr kecik smpai skrg tak minat emas..suka silver ehehe

Reply
avatar
Farhan Hanif
admin
August 13, 2011 at 3:52 PM ×

dah tua pki gigi emas je...haha

Reply
avatar
August 13, 2011 at 3:53 PM ×

hahahaha..ena dlu paling suke pkai emas...but now terbalik pula..bukn x suke pkai but takut hilang...dah la lasak...XD

Reply
avatar
miErah halim
admin
August 13, 2011 at 3:57 PM ×

same la.
dulu2 kalau arwah mak suruh pakai barang mas mesti buat muka.
skrg x dah.
yg ade dekat badan ni pon cume cincin n rantai arwah mak punye.
sedehhh la pulak...
huahuahua

Reply
avatar
August 13, 2011 at 4:08 PM ×

tia : dulu kita masa kecik2 pun samalah,,.nak raya pakai rantai emas dan getal..wee

Reply
avatar
August 13, 2011 at 4:12 PM ×

Tia, samalah! Dulu kecik2 poyo takmau pakai emas. Sekarang sibuk nak pakai emas. Hehehehe.

Reply
avatar
Freaky
admin
August 13, 2011 at 4:22 PM ×

emas.. hurmm freaky pun x suka tgk perempuan pakai emas. hahaa pelik tol

Reply
avatar
August 13, 2011 at 4:55 PM ×

nape kero tak pernah rasa nak pakai?? :P

Reply
avatar
MerLe
admin
August 13, 2011 at 5:00 PM ×

hehe..sma la..dulu ms kecik time raya je kna pakai rantai ngn gelang.. cm dah jd wajib je.. kdg2 cm serabut je..pk watpe la nk kna pkai..hehe..tp lepas spm, rantai tu dh melekat kat leher smpai skg.. x penah buka lg..

Reply
avatar
Bro ahmad
admin
August 13, 2011 at 5:24 PM ×

beli emas zulien je??hehee

Reply
avatar
Nurnajwa
admin
August 13, 2011 at 5:32 PM ×

Smela kte ;D Tak suka emas, tp ibu kte pksa pkai.

Last2 pkai jgak, rntai je. Subang smpan dlm bekas, kasi alasan tkut hilang XD

*gelang dgn cincin mmg out*

Reply
avatar
Ezad Skytech
admin
August 13, 2011 at 5:36 PM ×

hee..macam tu pulak ye tia..dulu masa keik tak nak ye pakai emas..sekarang ni baru terasa nak pakai ye..(^^,)

Reply
avatar
cik najihah
admin
August 13, 2011 at 5:41 PM ×

teringat dulu2 mase kecik..ari raye je mesti nak pakai emas bagai..dah abis cuti baru cabut

Reply
avatar
cik violet
admin
August 13, 2011 at 5:48 PM ×

xpe2..tunggu ade duit sendiri ek..pastu borong 1 kedai emas..heee

Reply
avatar
FaKArePa!n
admin
August 13, 2011 at 6:01 PM ×

nanti pakai gelang emas sampai ke lengan.. macam citer anak mami tu.. ehhe

Reply
avatar
Shaherah
admin
August 13, 2011 at 6:33 PM ×

hahha.. perangai same ngan tia.. dulu2 kecik2 memang demand.. tak nak ah.. buruk..

bila dh besar.. serius nk pakai.. cantik sgt.. dh mcm matang gitu bler pakai.. hahha..

Reply
avatar
ArulchelseA
admin
August 13, 2011 at 6:40 PM ×

dah keja nnt tia beli la plak..baru rasa kepuasan tu..guna duit sndiri..

Reply
avatar
August 13, 2011 at 8:15 PM ×

heeeee
sameee!
sekrg ni mate berpino2 jek nak beli emas
tapi x ckup duet lagi..huhuhuhu

Reply
avatar
yatie Awang
admin
August 13, 2011 at 10:24 PM ×

kakak tak suka barang kemas, dari dulu sampai sekarang

Reply
avatar
August 13, 2011 at 10:38 PM ×

waaaahhhhh untung tia..farah dari kecik smpai skrng tak suka pakai barng kemas..adduuhhhh

Reply
avatar
NOOR FATIN
admin
August 13, 2011 at 11:17 PM ×

aah la. haha betol2. dlu pn saya anggap emas utk org tua je. kalau silver lagi cun, sesuai dengan kita. hahaha.

Reply
avatar
CikMiMiey
admin
August 14, 2011 at 1:13 PM ×

yang kekal pakai dri tecik hgga skrang rantai je. subang sumpah taksuke..sbb tgn kecik terpakse berangan je nk pkai gelang :(

Reply
avatar
August 15, 2011 at 3:51 PM ×

memang pun..masa kecik2 benci sangat mak suh pakai emas..sekarang tergedik-gedik nak pakai..tulah masa emas murah dulu taknak pakai..haha..

Reply
avatar
Mya
admin
August 16, 2011 at 1:34 AM ×

sy jrg sgt pki brg kemas. plg kurang pun pakai gelang kristal seketul dah cukup =)

Reply
avatar
August 16, 2011 at 4:40 PM ×

hihi. kan da menyesal. saya sampai sekarang tak suka pakai emas. suka platinum or emas putih. tapi perempuan dalam family saya semua ada gelang dan rantai emas. gelas emas saya pakai je selalu. adik2 yang kena bukak kan kalau pergi sekolah. rantai emas saya dah diturunkan kepada adik-adik. sekarang ni colour putih. platinum punye. colour putih mmg cool lah. masing-masing punya pendapat masing-masing. tapi emas kuning lagi lakulah kan kalau nak jual balik.

Reply
avatar