Pernah Cuba Air Perisa Durian?

Assalamualaikum. Korang tau kordial tak? Alaa yang perisa air tu. Ala-ala macam sirap. Tak tau lagi? Tanya mak masing-masing. Tia dengan keluarga selalu berbuka dengan air yang kitorang buat sendiri. Ibu beli kordial perisa sekian sekian sekian, dekat nak berbuka kitorang bancuhlah. Tambah ais sikit kalau air tak sempat nak sejukkan.

Tia rasa kalau buat sendiri kat rumah lagi jimat. Bersih pun bersih sebab kita yang buat sendiri. Dalam banyak-banyak perisa, Tia suka perisa keladi (yam). Sedap. Rahsia nak sedapnya tu kena tambah susu cair sikit dan susu pekatlah. Letak gula je pun boleh.


Gambar Hiasan dari Carian Google


Setakat ni perisa yang tekak Tia tak boleh terima ialah durian. Ibu ada beli dua hari lepas. Buatlah untuk minum berbuka, sekali rasanya pelik je. Lepas tu Tia tak minum dah. Tunggu ayah dengan sorang adik Tia balik suruh dorang minum bagi habis kordial tu. Hahaa!

Sekian...

Previous
Next Post »

30 comments

Click here for comments
August 26, 2011 at 2:03 PM ×

AHAHHAHAH,


eskem durian penah lah, air belum lagi.

Reply
avatar
farah hanim
admin
August 26, 2011 at 2:04 PM ×

jgnkn air durian nk minum
buah durian pon xpnh mkn
dan xsuke
hehe

Reply
avatar
Bro ahmad
admin
August 26, 2011 at 2:06 PM ×

durian belanda? lagi sedap tia...orang sekarang malas bancuh air beli karbonat je hmmm

Reply
avatar
August 26, 2011 at 2:07 PM ×

errr kordial durian? tak mau cuba pun. haha

Reply
avatar
LINDAHERY
admin
August 26, 2011 at 2:10 PM ×

tak pernah lg rasa air durian... :)

slmt hari raya...

Reply
avatar
August 26, 2011 at 2:13 PM ×

air pise duyan ye..
emmmm
tgh cube bygkan cm ne asenye...hihihihi

Reply
avatar
August 26, 2011 at 2:14 PM ×

erk! macam pelik jek rasanya T__T

Reply
avatar
hira
admin
August 26, 2011 at 2:30 PM ×

sedap ke? macam pelik je. hahaha :D

Reply
avatar
Danial Razak
admin
August 26, 2011 at 2:30 PM ×

pernah2..tapi bukan yang kordial punye...yang durian betul2 buat jus..sungguh la tak sedaap..hahaa..durian kalau makan saja ok la..

Reply
avatar
syerz eyryn
admin
August 26, 2011 at 2:31 PM ×

yeayhh ! kite same. . hehe. .
"say no to durian" :p

Reply
avatar
August 26, 2011 at 2:35 PM ×

perisa durian...?
tak pernah plak~~^^

Reply
avatar
Farhan Hanif
admin
August 26, 2011 at 2:36 PM ×

ada ke perisa durian? durian belanda biasa dengar la...hahaha...

durian sedap buat tempoyak...makan tempoyak x? =D

Reply
avatar
Aisyah Aina
admin
August 26, 2011 at 2:42 PM ×

haha...tak pernah minum lagi tp tau sangat mesti tak sedap ;)

Reply
avatar
Terbelog
admin
August 26, 2011 at 2:56 PM ×

pelik je rase durian hehe

Reply
avatar
fiq.
admin
August 26, 2011 at 3:07 PM ×

erkk,kawan kita pernah cerita dia minum air kordiall durian, tatau la apa komen dia,,huhu

naseb bek tia tak termuntah2 jerk,haha

Reply
avatar
EYFAalias
admin
August 26, 2011 at 3:27 PM ×

Makk aii! Ada perisa durian? eyfa selalu beli yang perisa sarsi, anggur tu je. tp tu pn dah lama xbeli. ehehee

Reply
avatar
August 26, 2011 at 3:38 PM ×

ee.. xpelik je..huhu..xpenah minum...

Reply
avatar
August 26, 2011 at 3:51 PM ×

Errrr... Macam tak best je..

Reply
avatar
August 26, 2011 at 3:54 PM ×

Nice entri... Salam idulfitri, maaf zahir dan batin yer... dari Santri Nurul Iman..

Reply
avatar
Tea Dno
admin
August 26, 2011 at 4:15 PM ×

errkk? durian? yuckkkss.. buah dengan aiskrim dengan keropok nya boleh la tea makan...

Reply
avatar
ArulchelseA
admin
August 26, 2011 at 4:15 PM ×

tk pernh cuba lagi.. kih kih kih

Reply
avatar
August 26, 2011 at 4:37 PM ×

tak pernah cuba..teringin jugak nak cube..hehe..nanti cari lah :)

Reply
avatar
Lieyda
admin
August 26, 2011 at 5:16 PM ×

tak suka air kordial2 nih.suka air soya n susu je.hikhik

Reply
avatar
August 26, 2011 at 5:50 PM ×

pernah2..dulu mak bejual kt kantin kan..jd slalu buat air..jd byk kordial mak beli, mcm2 jenis..durian tu agak pelik rasanya..kureng sodap hehe..sy suka jagung hehe

Reply
avatar
EiZaRaZiErYa
admin
August 26, 2011 at 5:57 PM ×

eh..ade ke..perasa durian...ermmm..xdpt bygkn cmne rase peliknye air tu..huhu..xmau lah try..membazir je t..

Reply
avatar
cik sakdi
admin
August 26, 2011 at 8:46 PM ×

xpernah pon jumpe perasa durian, durian belanda ada la,. kehkhe

Reply
avatar
yatie Awang
admin
August 26, 2011 at 11:12 PM ×

perisa durian??? kakak durian pun tak makan, nak minum air perisa durian lagilah tak boleh

Reply
avatar
August 27, 2011 at 2:44 AM ×

blogwalking , jalan jalan , singgah singgah n bace entry kart sini . .
erm ,
jom terjah blog kami . .
ade new entry taw . .
cdey )':

Reply
avatar
Ezad Skytech
admin
August 27, 2011 at 4:31 AM ×

mesti pelik je rasa dia kan Tia..tak pernah cuba pon lagi..huhu~

Reply
avatar
Mya
admin
August 27, 2011 at 4:50 AM ×

alamakkk ape rase dia eh?

Reply
avatar