Susah Jugak Kalau Nak Masak Hari-hari Kan

Assalamualaikum ..

Hari tu megahkan sangat Buat Sendiri Lagi Terasa Kepuasannya. Hahaa! Ni dah masuk puasa keenam dah mula mengom sikit menu apa nak di buat untuk santapan berbuka nanti. Kelmarin dah masak yang ni, takkan masak lagi benda yang sama hari ni?


Percaya atau tidak, ni dah masuk hari keenam berpuasa Tia tak turun lagi mana-mana bazar. Makan masakan yang dimasak sendiri aje. Ibu Tia lah rajin sangat nak masak. Tapi ni dah masuk hari enam, ibu dah konpius nak masak apa. Ahahaa!


Terbayanglah Tia, macamana agaknya suri rumah tu eh. Hari-hari menu lain-lain ke? Ke sama tiap hari? Uissh, jenuh gak ye nak fikir menu apa nak dimasak tiap hari. Kalau masak benda yang sama hari-hari, takut muak. Nak masak yang lain, takut tak sedap. Tengoklah nanti apa pulak menu hari ni.


Korang berbuka apa nanti? Bulan puasa pun masih sibuk nak gosip pasal retis?
Sekian...

Previous
Next Post »

29 Comments

Click here for Comments
Aisyah Aina
admin
August 6, 2011 at 4:13 PM ×

hehe..kesian kan hari2 kena fikir :)

hari ni emak buat bakso..haha....sabar2

Reply
avatar
August 6, 2011 at 4:22 PM ×

iskkk. tak tauuu nk buka ape T__________________T

Reply
avatar
Azzah
admin
August 6, 2011 at 4:33 PM ×

kalau tak masak hari-hari,kena beli hari-hari..:)

Reply
avatar
cucu umie
admin
August 6, 2011 at 4:54 PM ×

ayie nak buka laksa hari ini..hehe makcik tolong btkan + sat ag nk beli cikong tpy malas nk kua..

Reply
avatar
Farhan Hanif
admin
August 6, 2011 at 5:02 PM ×

masakla lauk sama macam 2 3 hari lepas...buat camni setiap hari...takdela rasa jemu ngadap lauk je...tapi kalau setiap hari lauk sama tak tau la nk ckp camne...=D

Reply
avatar
ArulchelseA
admin
August 6, 2011 at 5:04 PM ×

baru tau kan...ih kih kih... tu baru sikit tu tia..

*ptt la tk de nmpk kt bazar..kih kih

Reply
avatar
August 6, 2011 at 5:17 PM ×

Tia! Sama lah kita. Hari2 masak dah tak tahu dah nak masak apa. :S

Reply
avatar
Abu Huzaifah
admin
August 6, 2011 at 5:17 PM ×

hehe.. ayam masak merah... hari2 pun tkpe... hikhik

Reply
avatar
August 6, 2011 at 5:31 PM ×

weeee
betol!
ibu goreng telor boh kicap pon sedap..hehehe =)

Reply
avatar
August 6, 2011 at 5:34 PM ×

tgh pikir nk mkn pe ari ni ...nasi kukus bes gak ...


excellence!

Reply
avatar
mrs redzuan
admin
August 6, 2011 at 5:43 PM ×

Mmg pening nak pikir masak apa. Goreng telo mata kobau jek arini bole tak. Hahahaha...

Reply
avatar
H.J
admin
August 6, 2011 at 5:45 PM ×

tia plak yang masak.asyik ibu jek.aha

Reply
avatar
August 6, 2011 at 6:10 PM ×

entah la, yang pasti ada onde-onde :P

Reply
avatar
August 6, 2011 at 6:20 PM ×

aahhh..mak pun salalu ngeloh, nk buka apa ekk arini?
sy ckp, alaa goreng telo mkn ngn nasi kicap lg sodap hehe

Reply
avatar
dreamygirl
admin
August 6, 2011 at 6:40 PM ×

huhu..dapat pahala memasak untuk orang ni ;-)

Reply
avatar
Bro ahmad
admin
August 6, 2011 at 7:58 PM ×

beli karipap gergasi tia

Reply
avatar
cik sakdi
admin
August 6, 2011 at 8:12 PM ×

tol tu,kite pon masak kat umah sewa terpikir2 nak masak ape. haha

Reply
avatar
August 6, 2011 at 8:55 PM ×

wahahahaha,


jgn hari-hari makan kepala ikan sudahlah..

Reply
avatar
miErah halim
admin
August 6, 2011 at 9:09 PM ×

saye yg kat rumah ni pon tak tau nak msk ape Tia, maklumla mak dah xde,
tggl dgn ayah je, sng2 ayah beli kat bazar je la.

Reply
avatar
yatie Awang
admin
August 6, 2011 at 10:03 PM ×

hahaha...betullah Tia, pening tahu mikir nak masak apa, kakak kalau bulan puasa, buka buku resepilah...baru masak hari2 tak sama

Reply
avatar
Addin
admin
August 7, 2011 at 12:06 AM ×

untung nya dapat masak hari hari :)

masak asam pedas dah ? :D

Reply
avatar
siti kektus
admin
August 7, 2011 at 5:34 AM ×

masak simple2 sudah. yg penting masuk mulut, kenyang. hehe :p



biasa dah plan ngan mak siap2 nak masak ape.

Reply
avatar
siti kektus
admin
August 7, 2011 at 5:38 AM ×

tia cepat2 jd surirumah lah. nanti tau ape rasanya. hehe :p

Reply
avatar
August 7, 2011 at 3:20 PM ×

hahaha..
mak has pun rjin msk..
1 hr je lauk smpi 4-5..
skang dia tga sbuk cri resipi bru sbb da bnyk lauk y dia msk.. xkn nk msk lauk y sme je kan heheheheeh

Reply
avatar
Mya
admin
August 7, 2011 at 10:04 PM ×

rase nak masak ayam goreng kunyit dgn tomyam ayam nanti! hee

Reply
avatar
August 7, 2011 at 10:27 PM ×

betul3, kadang2 konfius pulak nak masak apa lagi

Reply
avatar
alif haris
admin
August 8, 2011 at 3:19 AM ×

msk sardin je ..
hihiks :D

Reply
avatar
CikMiMiey
admin
August 14, 2011 at 1:24 PM ×

banyak masak sendiri dari beli kat bazaar sbb xske mkn mknn tak sedaap . hahaa ~

menu ari ni : nasik goreng kampong je kot ! simple ! hee~

Reply
avatar