Korang Main Ni Jugak Tak?

Assalamualaikum ..
Terima kasih sudi singgah blog Tia dan baca entri ;)

Tia ingat lagi masa belum besar macam ni (haha!). Ibu Tia tak bagi langsung Tia main lompat-lompat, main basikal, panjat sana sini. Bila dah besar ni barulah tau kenapa. Hah sudah jangan tanya Tia kenapa. Pi google sendiri.

Permainan Tia dengan adik-adik dulu best jugak. Kitorang panggil permainan tu duit-duit. Sebabnya kitorang pi koyak buku latihan lepas tu gunting cantik-cantik macam rupa duit dan tulislah kat kertas tu, RM1 ke RM2 ke macam nilai duit betul.

Barang yang dijual pulak bukan alang-alang. Ada kedai makan, jaga tandas, jaga tv. Haha! Kalau nak minum, kena bayar. Nak masuk tandas pun kena bayar. Oh tak dilupa. Ada bank juga. Yang jaga bank pula tak amanah. Kalau duit dia habis, pi kebas duit simpanan orang dalam bank dia.

Tapi sekarang tak dah. PS ada, laptop ada. Dulu lain, sekarang lain. Sekian..

Previous
Next Post »

6 Comments

Click here for Comments
Ca Ezah
admin
June 9, 2011 at 11:12 AM ×

haha..sama la kita..main benda2 gitu...siap pinjam heel mak lagi..konon pompuan ade keje...ceh3...

budak skang ade ker main camtu lagi? =_=''

Reply
avatar
Anonymous
admin
June 9, 2011 at 11:19 AM ×

chemay dlu malas nak gunting2 kertas..
biasanya chemay guna duit game jutaria tu.
hehe

Reply
avatar
Anonymous
admin
June 9, 2011 at 12:19 PM ×

Tapi
Ak rase games dulu lagi best n fun...^^

Reply
avatar
.
admin
June 9, 2011 at 12:36 PM ×

maen jugak ^^ hahaha

bila dah besar nie malu nak maen bnd2 cantu :)

Reply
avatar
June 9, 2011 at 1:02 PM ×

hihihi,seronok kan klu ingt ms budak2 dulu.. :)

Reply
avatar
amna
admin
June 9, 2011 at 1:19 PM ×

saya pun main cmni. tapi sekadar main jual beli barang2 yang ada kt rumah (sterika, buku, cawan dll)

*mesin kira2 guna dashboard pc abah. haha. kelakar lak bila kenang2~

Reply
avatar