Tia Suka Tulisan Ni

Assalamualaikum ..
Terima kasih sudi singgah blog Tia dan baca entri ;)

Tia suka guna satu jenis tulisan ni tiap kali nak tulis diari dulu sebab bagi Tia tulisannya sangat unik. Masa Tia dekat sekolah menengah dulu, Tia selalu dapat markah tinggi tiap kali nak jawab soalan tentang tulisan ni.

Persoalannya, masih adakah yang memahami tulisan ini? Tia minat tulisan jawi ni. Oh Tia pernah belajar bahasa Arab, tapi gagal. Huhu! Dari form 1-3. Memang tak lepas bahasa Arab tu. So, bahasa jawi ni je lah yang Tia masih bawa sampai sekarang.. Alhamdulillah..


ﻤﺎﺴﻴﮫ  ﺍﺪﺍﮐﮫ  ﻴﻎ  ﻤﻤﺎﺤﺎﻤﻲ  ﺒﮭﺎﺴﺎ  ﺃﻴﻧﻲ.. 
Sekian..
Previous
Next Post »

21 Comments

Click here for Comments
Unknown
admin
June 11, 2011 at 11:55 AM ×

"masih adakah yang memahami tulisan ini"..hehe..naseb baek fhm lg..hehe

Reply
avatar
Unknown
admin
June 11, 2011 at 12:34 PM ×

masih adakah yang memahami bahasa ini, insyaallah dah lama tidak membaca tulisan jawi, rumi sahaja sebelum ini.

Reply
avatar
Kei Seichi
admin
June 11, 2011 at 12:39 PM ×

ye..saya faham bahasa itu..hehe..
anyway, nak try ke translator tu?no need face to face..just on9 je..

Reply
avatar
Aisyah Aina
admin
June 11, 2011 at 12:49 PM ×

masih adakah yang memahami bahasa ini...senang je tu..hahaha

suka tulis bahasa jawi :)

Reply
avatar
.
admin
June 11, 2011 at 12:58 PM ×

:) ingt tulisan tu org dah tak amek kesah .

Reply
avatar
Kei Seichi
admin
June 11, 2011 at 1:00 PM ×

papehal contact kat fb la ey tia..

Reply
avatar
Gayahspears
admin
June 11, 2011 at 1:02 PM ×

masih paham walupon suda lame tinggalkan zaman persekolahan..hahahaha

Reply
avatar
Fariq Jalil
admin
June 11, 2011 at 1:11 PM ×

ye masih paham.. hehe.. dari kecik blaja jawi.. kalau skrg tak ingat lagi mmg tak patut la.. :p

Reply
avatar
alltimechah
admin
June 11, 2011 at 1:15 PM ×

saya suka tulis nama saya guna tulisan ini. hee ~
nasib baek boleh paham lagi.
"masih adakah yang memahami bahasa ini"

Reply
avatar
K
admin
June 11, 2011 at 1:35 PM ×

hehe, lama tak baca jawi. tia, jom lah join bloglist keroro :)

nasib baik boleh baca lagi :D

Reply
avatar
Rina Rahamat
admin
June 11, 2011 at 1:40 PM ×

"masih adakah yg memahami bahasa ini"..lama dah x baca n tulis jawi..

Reply
avatar
CikPuan Fara
admin
June 11, 2011 at 2:02 PM ×

"masih adakah yang memahami bahasa ini".. betul tak? aduhh lama betul tinggalkan tulisan jawi.. :(

Reply
avatar
Noor Fatin
admin
June 11, 2011 at 2:14 PM ×

paham2. saya paham lagi. ekeke

Reply
avatar
June 11, 2011 at 4:26 PM ×

faham..tp lambat cikit nak mengejanya :)

Reply
avatar
June 11, 2011 at 4:28 PM ×

masih la tia... ak suke je tulis jawi...^^

Reply
avatar
adan
admin
June 11, 2011 at 4:37 PM ×

masih adakah yang memahami bahasa ini..

aku masih faham..! (angkat tangan)

Reply
avatar
Abu Bagi
admin
June 11, 2011 at 7:05 PM ×

oh bekas budak arab..:D

Reply
avatar
myzziema
admin
June 12, 2011 at 1:57 PM ×

MASIH ADAKAH YANG MEMAHAMI BAHASA INI... insyaAllah takkan dilupakan tulisan ini sampai bila2 :)

Reply
avatar